Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη παράγουν 73% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT). Αντίθετα, άλλοι τύποι κινητήρων — όπως τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά — παρουσιάζουν ελάχιστη ή και καθόλου πρόοδο στη μείωση των επιπτώσεών τους στο κλίμα, όπως επισημαίνει ο οργανισμός.

Γιατί είναι σημαντικό:

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα έχουν πλέον περισσότερο χρόνο για να συμμορφωθούν με τους στόχους εκπομπών CO₂ της ΕΕ για αυτοκίνητα και φορτηγά, καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε την ελάφρυνση των κανόνων, μειώνοντας πιθανές κυρώσεις.

Το ICCT τονίζει ότι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας μπορούν να προσφέρουν σημαντικές μειώσεις εκπομπών, οι οποίες είναι αναγκαίες για να αντιμετωπιστεί ο τομέας των μεταφορών — ο πιο ρυπογόνος στην Ευρώπη — με τα επιβατικά οχήματα να ευθύνονται για σχεδόν το 75% των εκπομπών του κλάδου.

Αριθμοί και στοιχεία:

Τα υβριδικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα προσφέρουν μόλις 20% και 30% μειωμένες εκπομπές αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα. Τα plug-in υβριδικά, μάλιστα, αποδεικνύεται ότι χρησιμοποιούνται λιγότερο σε ηλεκτρική λειτουργία απ’ ό,τι είχε αρχικά υποτεθεί.

Παράλληλα, σύμφωνα με το ICCT, το ενεργειακό μείγμα της Ευρώπης απανθρακοποιείται ταχύτερα από το αναμενόμενο. Μέχρι το 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας προβλέπεται να καλύπτουν το 56% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, αυξημένο κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2020.

«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη γίνονται καθαρότερα ταχύτερα απ’ ό,τι περιμέναμε και ξεπερνούν όλες τις άλλες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των plug-in υβριδικών», δήλωσε η Marta Negri, ερευνήτρια στο ICCT. «Αυτή η πρόοδος οφείλεται κυρίως στην ταχεία ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ηλεκτρικής ενέργειας σε ολόκληρη την ήπειρο και στην υψηλότερη ενεργειακή απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», πρόσθεσε.

Διαβάστε ακόμη