Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κατέλαβαν το μεγαλύτερο μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (EV) τους τελευταίους εννέα μήνες, ανακτώντας έδαφος που είχαν χάσει μετά την επιβολή δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Dataforce, οι Κινέζοι κατασκευαστές, με επικεφαλής την BYD Co., κατέγραψαν μερίδιο 8,9% στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρώπης τον Απρίλιο — το υψηλότερο από τον Ιούλιο. Παράλληλα, αυξήθηκε και η απήχηση των κινεζικών μοντέλων υβριδικής και συμβατικής καύσης.
Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν τη σοβαρή και διαρκώς αυξανόμενη πρόκληση που συνιστούν οι Κινέζοι κατασκευαστές για τους ευρωπαίους ανταγωνιστές τους, επισημαίνει το Bloomberg. Παρότι οι δασμοί της ΕΕ που τέθηκαν σε ισχύ τον Νοέμβριο αρχικά ανέκοψαν την πρόοδο των Κινέζων στην αγορά EV, τους τελευταίους δύο μήνες παρατηρείται εκ νέου δυναμική. Επιπλέον, εταιρείες όπως η BYD και η MG έχουν ενισχύσει τις πωλήσεις και συμβατικών μοντέλων, εντείνοντας την πίεση.
«Οι κινεζικές μάρκες κατάφεραν να προσαρμοστούν με επιτυχία στο νέο περιβάλλον της αγοράς», δήλωσε ο αναλυτής της Dataforce Julian Litzinger. Η απότομη αύξηση στις πωλήσεις υβριδικών μοντέλων «ενισχύει συνολικά την απόδοσή τους στην Ευρώπη». Σύμφωνα με την Dataforce, οι κινεζικές μάρκες αντιπροσώπευαν 7,6% των πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Απρίλιο, έναντι λιγότερο από 1% πριν από ένα χρόνο.
Η BYD συνεχίζει την ταχύτατη ανάπτυξή της στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, ξεπερνώντας ακόμη και την Tesla, ενώ ταυτόχρονα εμπλουτίζει τη γκάμα της με υβριδικά μοντέλα. Στην Κίνα, έχει προχωρήσει σε δραστικές μειώσεις τιμών έως και 34%, εντείνοντας τον ήδη σφοδρό ανταγωνισμό. Στην Ευρώπη, η BYD πούλησε τον Απρίλιο υπερδιπλάσιο αριθμό EV σε σχέση με την MG, σύμφωνα με στοιχεία της Jato Dynamics. Η MG, πρώην βρετανική μάρκα και πλέον θυγατρική της κινεζικής SAIC Motor Corp., έχει στραφεί κυρίως στην υβριδική αγορά, όπως εξηγεί ο αναλυτής της Jato, Felipe Munoz.
Παρότι ήταν επί σειρά ετών η κορυφαία κινέζικη μάρκα EV στην Ευρώπη, η MG επηρεάστηκε από τους δασμούς της ΕΕ που πλέον ξεπερνούν το 45%. Πλέον εκμεταλλεύεται τη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση για υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη, όπως τα δημοφιλή ZS crossover και MG3 subcompact. Οι πωλήσεις EV της εταιρείας έχουν μειωθεί ακόμη και σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νορβηγία, όπου οι δασμοί της ΕΕ δεν ισχύουν. «Η προσοχή δεν εστιάζεται πλέον αποκλειστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και σε άλλες μορφές κινητήρων», δήλωσε ο Munoz.
Διαβάστε ακόμη