Η ιαπωνική Honda Motor ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει 15 δισ. δολάρια C$ (11 δισ. δολάρια) σε νέα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών παράλληλα με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της στο Οντάριο, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη η αυτοκινητοβιομηχανία. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση της Honda στον Καναδά.

Η επένδυση, η οποία ανακοινώθηκε από στελέχη της εταιρείας και τον Καναδό πρωθυπουργό Τζάστιν Τριντό, σηματοδοτεί την προσδοκία της Honda για μεγαλύτερη αύξηση της βορειοαμερικανικής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όπως και άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Honda έχει καθυστερήσει σχετικά να ασχοληθεί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τώρα πιέζει για να ανταγωνιστεί καλύτερα τους ταχέως κινούμενους κινέζους ανταγωνιστές της.

Στον Καναδά, σκοπεύει να παράγει βασικά εξαρτήματα EV μέσω κοινοπραξιών με εταιρείες όπως η Asahi Kasei, δημιουργώντας ένα σύστημα παραγωγής που καλύπτει τα πάντα, από τα υλικά μέχρι τα τελικά οχήματα.

Η λειτουργία της εταιρείας στοχεύει να ξεκινήσει το 2028, με την ετήσια παραγωγική ικανότητα να εκτιμάται ότι θα ανέρχεται το πολύ σε 240.000 EV και 36 γιγαβατώρες για μπαταρίες.

Παρόλο που η παγκόσμια ζήτηση EV έχει επιβραδυνθεί, το στέλεχος της Honda Shinji Aoyama δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το δίκτυο εφοδιασμού θα βοηθήσει τη Honda να επιτύχει το στόχο της για το σύνολο των πωλήσεών της στη Βόρεια Αμερική να είναι είτε EVs είτε οχήματα κυψελών καυσίμου μέχρι το 2040.

Η Honda δήλωσε ότι αναμένει να συνεισφέρει το 60%-70% της συνολικής επένδυσης, ενώ το υπόλοιπο θα προέλθει από εταίρους κοινοπραξιών και κρατικές επιδοτήσεις του Οντάριο.

Η στήριξη από την ομοσπονδιακή καναδική κυβέρνηση και το Οντάριο θα μπορούσε να ανέλθει σε περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια Καναδά, δήλωσε το γραφείο του Τριντό. Οι λεπτομέρειες της επένδυσης αναμένεται να οριστικοποιηθούν αργότερα εντός του έτους.

Τα εργοστάσια EV και μπαταριών θα κατασκευαστούν δίπλα στα υπάρχοντα εργοστάσια τετράτροχων οχημάτων και κινητήρων και το συνολικό εργατικό δυναμικό θα αυξηθεί κατά περίπου 1.000 άτομα από 4.200 που είναι τώρα, δήλωσε η Honda.

Συνεργασία Honda με τον νοτιοκορεατικό κολοσσό χάλυβα POSCO

Ανακοίνωσε επίσης ένα σχέδιο συνεργασίας με τον νοτιοκορεατικό κολοσσό χάλυβα POSCO για την παραγωγή υλικών καθόδου μπαταρίας, και με την Asahi Kasei για την κατασκευή διαχωριστών.

Χειριζόμενη τα πάντα, από την ανάπτυξη υλικών μέχρι τη συναρμολόγηση οχημάτων στο Οντάριο -συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς της παραγωγής μπαταριών στο σπίτι και της προμήθειας σε τοπικό επίπεδο- η Honda αναμένει να μειώσει το κόστος κατά περισσότερο από 20% σε σχέση με τις τρέχουσες μεθόδους.

Ο Καναδάς έχει προσελκύσει εταιρείες που εμπλέκονται σε όλα τα τμήματα της αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων για να ενισχύσει την κατασκευαστική του καρδιά στο Οντάριο, καθώς ο κόσμος προσπαθεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

«Η επένδυση της Honda αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στον Καναδά, στους Καναδούς εργαζόμενους στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και στον κατασκευαστικό μας τομέα. Μαζί, δημιουργούμε καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, αναπτύσσουμε την οικονομία μας και διατηρούμε τον αέρα μας καθαρό», δήλωσε ο Τριντό.

Η Βόρεια Αμερική αντιπροσωπεύει περίπου το 30% των παγκόσμιων πωλήσεων τετράτροχων οχημάτων της Honda.

Η Honda ανακαινίζει επί του παρόντος τις εγκαταστάσεις στο αμερικανικό εργοστάσιό της στο Οχάιο, με επένδυση 700 εκατομμυρίων δολαρίων, και κατασκευάζει εργοστάσιο μπαταριών σε κοινοπραξία με την LG Energy Solution έναντι 4,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.