Η Κομισιόν χαιρέτισε τη συμφωνία επί της αρχής που επετεύχθη μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τον νέο Κανονισμό περί Οχημάτων στο Τέλος της Ζωής τους (ELV), όπως ανακοίνωσε η Επιτροπή. Πρόκειται για την πρώτη σημαντική αναθεώρηση των κανόνων που αφορούν τον σχεδιασμό, την παραγωγή και την ανακύκλωση οχημάτων σε πάνω από δύο δεκαετίες, σύμφωνα με το ceenergy.news.

Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές πρώτων υλών στην Ευρώπη. Ο ενημερωμένος κανονισμός στοχεύει στη διατήρηση πολύτιμων πόρων εντός της ευρωπαϊκής οικονομίας, βελτιώνοντας τα πρότυπα συλλογής, αποσυναρμολόγησης και επεξεργασίας. Αναμένεται ότι θα επιτρέψει την ανάκτηση εκατοντάδων τόνων σπάνιων γαιών κάθε χρόνο, παράλληλα με εκατομμύρια τόνους χάλυβα και χαλκού.

Τι περιλαμβάνει η συμφωνία

Βασικές προβλέψεις περιλαμβάνουν υποχρεωτικούς στόχους για ανακυκλωμένα πλαστικά. Από το 2036, τουλάχιστον το ένα τέταρτο του πλαστικού που χρησιμοποιείται σε νέα οχήματα θα πρέπει να προέρχεται από ανακυκλωμένες πηγές, με το ένα πέμπτο αυτού του ποσού να προέρχεται άμεσα από οχήματα στο τέλος της ζωής τους. Οι κανόνες θα ισχύουν ισότιμα για οχήματα που παράγονται στην ΕΕ αλλά και για εισαγόμενα. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να σχεδιάζουν τα οχήματα έτσι ώστε η αποσυναρμολόγηση να είναι ευκολότερη και να παρέχουν αναλυτικές οδηγίες αφαίρεσης των εξαρτημάτων. Τουλάχιστον το 30% του πλαστικού από αποσυρμένα αυτοκίνητα θα πρέπει να ανακυκλώνεται. Η επαναχρησιμοποίηση, η ανακατασκευή και η ανανέωση εξαρτημάτων θα ενθαρρύνονται ενεργά, προσφέροντας στους καταναλωτές οικονομικότερες επιλογές επισκευής.

Τα συστήματα εκτεταμένης ευθύνης των παραγωγών θα εναρμονιστούν μεταξύ των κρατών μελών, ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή χρηματοδότηση υψηλής ποιότητας ανακύκλωσης. Σύμφωνα με την Επιτροπή, η εφαρμογή θα ενισχυθεί μέσω περισσότερων ελέγχων, σαφέστερων ορισμών μεταξύ μεταχειρισμένων και οχημάτων στο τέλος της ζωής τους, καθώς και με τον νέο κανόνα ότι μόνο οδικά αξιόπλοα οχήματα θα μπορούν να εξάγονται εκτός ΕΕ. Ο κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ είκοσι ημέρες μετά τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.

Διαβάστε ακόμη