Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Handelsblatt, ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ Απόστολος Τζιτζικώστας απάντησε στο ερώτημα αν η ΕΕ θα επιτρέψει όχι μόνο τα υβριδικά οχήματα αλλά και τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, δηλώνοντας ότι η ΕΕ είναι «ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες» και ότι η Επιτροπή θα ενσωματώσει «όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις» στους νέους κανονισμούς.

Αυτές οι παρατηρήσεις συνδέονται στενά με τις πρόσφατες εξελίξεις στη Γερμανία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει τον Δεκέμβριο μια νέα πρόταση για τους στόχους CO₂ από το 2035. Η ανάγκη αναθεώρησης αυτών των στόχων είναι προφανής εδώ και αρκετό καιρό, αναφέρει το electrive.com. Την περασμένη εβδομάδα, η γερμανική κυβερνητική συμμαχία των κομμάτων CDU/CSU και SPD κατέληξε σε κοινή θέση για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης της συμμαχίας: ο καγκελάριος Friedrich Merz (CDU) παρότρυνε την πρόεδρο της Επιτροπής Ursula von der Leyen σε επιστολή του την Παρασκευή να εξετάσει όχι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, αλλά και τα υβριδικά οχήματα με δυνατότητα φόρτισης, τα οχήματα με επέκταση αυτονομίας και τους «υψηλής απόδοσης» κινητήρες εσωτερικής καύσης στην αναθεώρηση των ορίων του στόλου της ΕΕ από το 2035.

Με τις δηλώσεις του Τζιτζικώστα, οι «υψηλής απόδοσης» κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούσαν πράγματι να έχουν μέλλον μετά το 2035, τουλάχιστον αρχικά. Ωστόσο, ο Έλληνας πολιτικός διευκρίνισε γρήγορα ότι η ΕΕ θα αξιολογήσει επίσης «το ρόλο των καυσίμων μηδενικών εκπομπών και χαμηλών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των προηγμένων βιοκαυσίμων». Δύο επιπλέον αξιωματούχοι της Επιτροπής επιβεβαίωσαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στην εφημερίδα Handelsblatt ότι «οι παραδοσιακοί κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επιτρέπονται, υπό την προϋπόθεση ότι θα τροφοδοτούνται αποκλειστικά με βιοκαύσιμα ή ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels)».

Διαβάστε ακόμη