Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς απέστειλε επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή παροτρύνοντάς τη να χαλαρώσει τη σχεδιαζόμενη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, υποστηρίζοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται μεγαλύτερη ευελιξία στη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, ο Μερτς σημειώνει ότι το χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι μη ρεαλιστικό, καθώς οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από την Κίνα και η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξάνεται πιο αργά από το αναμενόμενο.
Έκκληση για ευελιξία
Ο Μερτς έστειλε επιστολή στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, τονίζοντας τη σημασία της στήριξης του κλάδου αυτοκινήτου καθώς περνά μια δαπανηρή μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζει δασμούς, κλυδωνισμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα και σκληρό διεθνή ανταγωνισμό.
«Στόχος μας πρέπει να είναι μια τεχνολογικά ουδέτερη, ευέλικτη και ρεαλιστική ρύθμιση για τις εκπομπές CO₂, που να ευθυγραμμίζεται με τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ χωρίς να υπονομεύει την καινοτομία και τη βιομηχανική αξία», έγραψε ο Μερτς στην επιστολή που είδε το Reuters.
Αντανακλώντας τις θέσεις της βιομηχανίας, ο Μερτς δήλωσε ότι τα plug-in υβριδικά και τα οχήματα «range extender» πρέπει να διαδραματίσουν ρόλο στη μετάβαση, όπως και τα βιοκαύσιμα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει αναθεωρημένους στόχους εκπομπών για τον κλάδο αυτοκινήτου στις 10 Δεκεμβρίου.
Καλά νέα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Ενόψει της ανακοίνωσης, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η Mercedes και η BMW πιέζουν για ενδιάμεσες τεχνολογίες, καθώς δυσκολεύονται με τη βραδύτερη του αναμενόμενου υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Ο σύνδεσμος VDA της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας χαιρέτισε την πίεση του Βερολίνου για χαλάρωση των μέτρων. «Αυτά είναι καλά νέα για τη βιομηχανία αυτοκινήτου και τις εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους της», δήλωσε η πρόεδρος του VDA, Χίλντεγκαρντ Μύλερ.
Στον αντίποδα, η περιβαλλοντική οργάνωση Transport and Environment κατηγόρησε το Βερολίνο για προσκόλληση σε ξεπερασμένη τεχνολογία. «Όποιος πιστεύει ότι η Γερμανία μπορεί να διασφαλίσει μελλοντικές θέσεις εργασίας και αξία βασιζόμενη στην τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης, η οποία είναι ήδη ξεπερασμένη σήμερα, κλείνει εσκεμμένα τα μάτια στην πραγματικότητα», δήλωσε ο επικεφαλής της T&E Γερμανίας Σεμπάστιαν Μποκ.
Η οργάνωση επεσήμανε ότι η ρύθμιση των εταιρικών στόλων μπορεί να ενισχύσει τα EV. Η απαίτηση από μεγάλες επιχειρήσεις να ηλεκτρίσουν το 75% των νέων εταιρικών τους αυτοκινήτων έως το 2030, με προϋπόθεση «κατασκευής στην ΕΕ», θα μπορούσε να οδηγήσει σε 1,2 εκατομμύρια επιπλέον ηλεκτρικά οχήματα ευρωπαϊκής παραγωγής μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με έρευνα της T&E που είδε το Reuters.
Μέρος της αναθεώρησης των στόχων EV της Επιτροπής εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στην αύξηση της υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών στους εταιρικούς στόλους, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 50–60% των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων.
Διαβάστε ακόμη
