Ο καγκελάριος της Γερμανίας, Φρίντριχ Μερτς, δήλωσε την Παρασκευή ότι προτίθεται να αποστείλει επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητώντας να επανεξεταστούν οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προβλέπουν ουσιαστικά τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από το 2035. Σύμφωνα με τον Μερτς, η Γερμανία σκοπεύει να ζητήσει μεγαλύτερη «τεχνολογική ουδετερότητα», δηλαδή να δοθεί χώρος και σε άλλες τεχνολογίες πέρα από την πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Όπως αναφέρει το Reuters, ο συντηρητικός καγκελάριος έχει συμφωνήσει εδώ και καιρό με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, έναν από τους ισχυρότερους κλάδους της χώρας, η οποία αντιμετωπίζει πλέον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα. Σύμφωνα με τον ίδιο, το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και την υποχρεωτική μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα είναι υπερβολικά πιεστικό και δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές δυνατότητες της βιομηχανίας και των καταναλωτών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, υποστηρίζει, χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστούν.
Μερτς: Θα ζητηθούν εξαιρέσεις για τα plug-in υβριδικά και για τους πιο αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης
Ωστόσο, ο κυβερνητικός του εταίρος, το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα, εμφανιζόταν εδώ και καιρό διχασμένο στο θέμα. Όπως εξήγησε ο Μερτς, την Πέμπτη τα δύο κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού κατέληξαν τελικά σε κοινή θέση: θα ζητήσουν από την Ε.Ε. εξαιρέσεις για τα plug-in υβριδικά οχήματα και για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που μπορούν να επιτύχουν εξαιρετικά υψηλή αποδοτικότητα ή πολύ χαμηλές εκπομπές.
«Ήμασταν όλοι απολύτως συνειδητοποιημένοι για την τρέχουσα κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Μερτς, χαρακτηρίζοντάς την «επικίνδυνη» και «εύθραυστη». Παρότι υπογράμμισε ότι η Γερμανία παραμένει πλήρως προσηλωμένη στους στόχους προστασίας του κλίματος, πρόσθεσε ότι αυτοί πρέπει να επιτευχθούν με τρόπο που διασφαλίζει τη διατήρηση των θέσεων εργασίας στην Ευρώπη και, κυρίως, στον γερμανικό κλάδο παραγωγής αυτοκινήτων, ο οποίος απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους.
Η επιστολή του προς τις Βρυξέλλες, με την οποία θα παρουσιάζει επίσημα τη θέση του Βερολίνου, αποστέλλεται τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να παρουσιάσει, στις 10 Δεκεμβρίου, ένα νέο πακέτο πολιτικών με στόχο την ενίσχυση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι αλλαγές αυτές αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ο κλάδος βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο.
Η γερμανική κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει την ηλεκτροκίνηση, υπογραμμίζει ο Μερτς
Παράλληλα, ο Μερτς τόνισε ότι η κυβέρνηση εξακολουθεί να στηρίζει την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Όπως είπε, ο συνασπισμός αποφάσισε να δημιουργήσει ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης που θα βοηθά νοικοκυριά με χαμηλά ή μεσαία εισοδήματα να αγοράσουν ή να μισθώσουν ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό όχημα. Προβλέπεται βασική επιδότηση ύψους 3.000 ευρώ, η οποία θα αυξάνεται κατά 500 ευρώ για κάθε παιδί, έως συνολικού ποσού 1.000 ευρώ επιπλέον. Σύμφωνα με το σχετικό κείμενο του συνασπισμού, το πρόγραμμα θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή το συντομότερο δυνατό μέσα στο επόμενο έτος.
Παρά τις εξαγγελίες αυτές, η πολιτική δεν κατόρθωσε να κατευνάσει τις αντιδράσεις περιβαλλοντικών και ακτιβιστικών οργανώσεων. Ο οργανισμός Transport & Environment κατηγόρησε τη γερμανική κυβέρνηση ότι «μένει προσκολλημένη στο παρελθόν» με μια απόφαση που, όπως υποστηρίζει, όχι μόνο δεν θα βοηθήσει τη βιομηχανία, αλλά θα επιδεινώσει τα προβλήματά της. Ο Σεμπάστιαν Μποκ, επικεφαλής του T&E στη Γερμανία, δήλωσε χαρακτηριστικά πως όποιος πιστεύει ότι η χώρα μπορεί να διασφαλίσει θέσεις εργασίας και οικονομική αξία βασιζόμενη σε τεχνολογίες καύσης, «που ήδη σήμερα θεωρούνται ξεπερασμένες», απλώς «κλείνει τα μάτια στην πραγματικότητα».
Διαβάστε ακόμη
