Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) πρέπει να προστατεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία της από τον κινεζικό ανταγωνισμό, συμπεριλαμβανομένης της επανεκτίμησης του στόχου της για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2035 για τα καινούργια αυτοκίνητα και φορτηγά, δήλωσε ο επικεφαλής της βιομηχανίας της Ένωσης σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή. Ο Stephane Sejourne είπε ότι η ΕΕ πρέπει επίσης να εξετάσει το ενδεχόμενο διαφοροποίησης των εξαγωγών της και να θεσπίσει νέους κανόνες για την προστασία της παραγωγής στην Ευρώπη.

«Πρέπει να είμαστε λιγότερο αφελείς και να επιστρέψουμε στα πρότυπα όλων των μεγάλων οικονομιών του κόσμου. Είμαστε η μόνη ήπειρος που στερείται στρατηγικής σκέψης σε θέματα βιομηχανικής πολιτικής», δήλωσε ο πρώην υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας στην ιταλική εφημερίδα La Stampa.

Προειδοποίησε ότι «αν δεν παρέμβουμε, σε δέκα χρόνια τα αυτοκίνητα που παράγονται και πωλούνται στην Ευρώπη θα μειωθούν από 13 (εκατομμύρια) σε 9 εκατομμύρια».

«Πρέπει να δείξουμε ευελιξία ως προς τον στόχο της πλήρους κατάργησης των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035», δήλωσε.

Η ΕΕ αναμένεται να επανεξετάσει τον στόχο έως το τέλος του έτους

Η ΕΕ αναμένεται να επανεξετάσει τον στόχο έως το τέλος του έτους, ανταποκρινόμενη στις εκκλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι η πλήρης μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι πλέον εφικτή.

Ο Sejourne δήλωσε ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να στραφούν σε νέες αγορές για τις πωλήσεις τους και ότι οι εταιρείες πρέπει να αντιμετωπίζουν λιγότερη γραφειοκρατία.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να ανακοινώσει τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας προσιτών μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να αντιμετωπίσει τον κινεζικό ανταγωνισμό και να αναζωογονήσει την εσωτερική αγορά, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής που θα παρουσιαστεί στις 10 Δεκεμβρίου.

Ο επίτροπος Βιομηχανίας άφησε επίσης να εννοηθεί ότι θα ληφθούν μέτρα κατά των κινεζικών εργοστασίων παραγωγής στην Ευρώπη, σύμφωνα με το Reuters.

«Σήμερα υπάρχουν κατασκευαστές που συναρμολογούν κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη με κινεζικά εξαρτήματα και κινεζικό προσωπικό: αυτό συμβαίνει στην Ισπανία και στην Ουγγαρία. Αυτό είναι απαράδεκτο», δήλωσε ο κ. Sejourne.

Ερωτηθείς αν η Ευρώπη πρέπει να υιοθετήσει προστατευτικά μέτρα, ο Sejourne απάντησε ότι «είναι απαραίτητο να θεσπιστούν όροι για τις ξένες επενδύσεις στην Ευρώπη», προσθέτοντας ωστόσο ότι οι δασμοί θα δημιουργούσαν εμπορικές εντάσεις και θα έβλαπταν την παραγωγή.

Είπε επίσης ότι, προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση από την Κίνα για τα ορυκτά σπάνιων γαιών, η Ευρώπη πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο νέων προμηθευτών – όπως η Βραζιλία, ο Καναδάς και χώρες της Αφρικής –, να θεσπίσει περιορισμούς στη χρήση τους, να ανακυκλώνει περισσότερο και να επενδύσει σε πιθανές τοπικές εγκαταστάσεις εξόρυξης.

Διαβάστε ακόμη