Κατακόρυφη πτώση κερδών σημείωσε η Volkswagen στο τρίτο τρίμηνο του 2025. Πρόκειται για την πρώτη φορά κατά την οποία, ο Διευθύνων Σύμβουλος του γίγαντα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, Oliver Blume αναφέρει ζημιά. Η διοίκηση ανησυχεί επίσης για ένα κενό στον οικονομικό σχεδιασμό για το επόμενο έτος.
Σύμφωνα με την Handelsblatt, η κρίση στη θυγατρική της Porsche, η οποία ειδικεύεται σε σπορ αυτοκίνητα, και οι δασμολογικές πολιτικές του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχουν ωθήσει τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, Volkswagen, στο κόκκινο για πρώτη φορά από την πανδημία του κορονοϊού. Η εταιρεία ανακοίνωσε στις 30 Οκτωβρίου 2025 ότι οι λειτουργικές ζημίες της στο τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Oliver Blume, αυτή είναι η πρώτη τριμηνιαία ζημία της θητείας του.
Συνολικά, ο Όμιλος VW κέρδισε 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ μετά από φόρους τους πρώτους εννέα μήνες, αλλά αυτό αντιπροσωπεύει μείωση άνω του 61% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Volkswagen μειώθηκε στο 2,3% κατά τους πρώτους εννέα μήνες – επίσης το χαμηλότερο ποσοστό από τότε που ο Blume ανέλαβε τα καθήκοντά του το φθινόπωρο του 2022.
Ο CEO της Volkswagen υπό πίεση μετά το τέλος του διπλού του ρόλου
Οι αναλυτές ανέμεναν σημαντική τριμηνιαία ζημία, αφού η Porsche ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα αναβάλει πολλά προγραμματισμένα ηλεκτρικά μοντέλα και θα επικεντρωθεί περισσότερο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά προς το παρόν. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής μετατόπισης, η μάρκα σπορ αυτοκινήτων έπρεπε να διαγράψει τρία δισεκατομμύρια ευρώ και να καταγράψει επιπλέον 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ σε εφάπαξ επιπτώσεις που σχετίζονται με το έργο.
Η ανακοίνωση ανάγκασε όχι μόνο την Porsche, αλλά και τη μητρική της εταιρεία Volkswagen και την εταιρεία χαρτοφυλακίου Porsche SE, να μειώσουν τις προβλέψεις τους για τα κέρδη. Ο Blume, ο οποίος είναι σήμερα Διευθύνων Σύμβουλος τόσο του ομίλου VW όσο και της Porsche, ανακοίνωσε την παραίτησή του από την κορυφαία θέση στον κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων λίγες εβδομάδες αργότερα.
Για το τρέχον έτος, ο όμιλος VW αναμένει πλέον απόδοση μόνο δύο έως τρία τοις εκατό, από τέσσερα έως πέντε τοις εκατό προηγουμένως. Ο Blume έχει θέσει ως μακροπρόθεσμο στόχο την επίτευξη διψήφιων περιθωρίων κέρδους στο Wolfsburg.
Ο Όμιλος Volkswagen εκτιμά τις συνολικές ζημίες του για αυτό το τρίμηνο σε 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Εκτός από τα δισεκατομμύρια σε απομειώσεις που σχετίζονται με το φιάσκο της Porsche, οι δασμοί των ΗΠΑ θα διαβρώσουν περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναμένει κόστος δασμών έως και 5 δισεκατομμύρια ευρώ για το έτος.
Χωρίς τις εφάπαξ επιπτώσεις της Porsche και των αμερικανικών δασμών, το περιθώριο κέρδους της VW θα ήταν 5,4%, τόνισε η εταιρεία την Πέμπτη. «Αυτό είναι στην πραγματικότητα ένα αξιοσέβαστο ποσοστό στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Arno Antlitz.
Εκτός από την υψηλή εισροή παραγγελιών, η διοίκηση βλέπει επίσης τη θετική ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων γύρω από την βασική μάρκα VW, καθώς και τις θυγατρικές της VW, Skoda και Seat/Cupra, ως φωτεινά σημεία. Και οι τρεις μάρκες σημείωσαν ανάπτυξη τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την VW στην Ευρώπη, επειδή από φέτος ισχύουν αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές CO2. Η μη επίτευξη αυτών των στόχων θα οδηγήσει σε πρόστιμα.
Πρόβλεψη ταμειακών ροών της VW: «Περίπου μηδέν δισεκατομμύρια ευρώ»
Η Volkswagen βρίσκεται στη χειρότερη κρίση της από το σκάνδαλο ντίζελ. Σε αντίθεση με πριν από δέκα χρόνια, αυτή τη φορά δεν πρόκειται για ένα μεμονωμένο γεγονός, αλλά για ένα μείγμα μιας διαρθρωτικής και μιας αυτοπροκαλούμενης κρίσης.
Η μείωση των πωλήσεων στην Κίνα, οι υψηλές επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση, τα επικείμενα πρόστιμα που σχετίζονται με τους κανονισμούς CO2 από τις Βρυξέλλες, οι δασμοί στις ΗΠΑ και τα στρατηγικά λάθη στις premium μάρκες Audi και Porsche ασκούν τεράστια πίεση στο περιθώριο κέρδους της εταιρείας που είναι εισηγμένη στον DAX.
Αυτά τα τελευταία προβλήματα έχουν δημιουργήσει ένα νέο οικονομικό κενό στο Wolfsburg, το οποίο η διοίκηση πρέπει τώρα να αντιμετωπίσει. Όπως έμαθε η Handelsblatt από πηγές της εταιρείας, ο προϋπολογισμός του ομίλου για το 2026 προβλέπει έλλειμμα περίπου έντεκα δισεκατομμυρίων ευρώ. «Αυτό περιλαμβάνει τις επιπτώσεις της Porsche, αλλά όχι μόνο αυτές», δήλωσε ένας εσωτερικός πηγή.
Η Volkswagen έχει ήδη ξεκινήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μείωσης κόστους και αναδιάρθρωσης. Η εταιρεία στοχεύει να εξοικονομήσει περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030 και να καταργήσει περισσότερες από 35.000 θέσεις εργασίας σε ολόκληρο τον όμιλο. Ωστόσο, αυτά τα μέτρα δεν λαμβάνουν υπόψη το τελευταίο έλλειμμα πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ στον προϋπολογισμό της VW. Για να καλύψει αυτό το κενό, η διοίκηση εξετάζει επί του παρόντος περαιτέρω μειώσεις κόστους και την πώληση επενδύσεων.
Η εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ έχει ήδη αναθεωρήσει προς τα κάτω τους στόχους της για τις καθαρές ταμειακές ροές. Αντί για το προηγούμενο 1 δισεκατομμύριο ευρώ έως 3 δισεκατομμύρια ευρώ, ο όμιλος αναμένει τώρα ένα ποσό «περίπου μηδέν δισεκατομμυρίων ευρώ».
Διαβάστε ακόμη

 
                                         
						 
						