Οι φιλοδοξίες της Κίνας για την πράσινη ναυτιλία έκαναν ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, καθώς ολοκληρώθηκε πρόσφατα στο λιμάνι Dalian της επαρχίας Liaoning η πρώτη λειτουργία δεξαμενισμού πράσινης μεθανόλης με δεσμούς στα βορειοανατολικά της χώρας, όπως αναφέρει η ChinaDaily.
Η επιχείρηση τροφοδότησε το COSCO Shipping Yangpu, το πρώτο κινεζικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου με μεθανόλη, με 500 μετρικούς τόνους εγχώριας παραγωγής, διεθνώς πιστοποιημένης πράσινης μεθανόλης. Η κίνηση αυτή καλύπτει ένα βασικό κενό στις διεθνείς ναυτιλιακές υπηρεσίες δεξαμενισμού του Dalian και σηματοδοτεί τη δημιουργία μιας αλυσίδας εφοδιασμού πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων σε ολόκληρη τη βορειοανατολική Ασία.
Η πράσινη μεθανόλη προήλθε εξ ολοκλήρου από τις μεγαλύτερες βάσεις παραγωγής της Κίνας στην επαρχία Heilongjiang και την αυτόνομη περιοχή της Εσωτερικής Μογγολίας. Το καύσιμο παράγεται μέσω ιδιόκτητης τεχνολογίας σύνθεσης με αεριοποίηση χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πρώτες ύλες, όπως γεωργικά υπολείμματα και ανακυκλωμένα ελαστικά, και διαθέτει διεθνή πιστοποίηση ISCC για βιωσιμότητα και ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα. Σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα, το φορτίο καυσίμου 500 τόνων αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περισσότερους από 800 τόνους κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του πλοίου.
Η Διοίκηση Ναυτικής Ασφάλειας της Liaoning επέβλεψε τη λειτουργία δεξαμενισμού από πλοίο σε πλοίο, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τα πρωτόκολλα ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας. Το μοντέλο “τριών πλήρων” υπηρεσιών της παρείχε ολοκληρωμένη εποπτεία που κάλυπτε το προσωπικό, τις συνθήκες του πλοίου, το χειρισμό του φορτίου και τις περιβαλλοντικές διασφαλίσεις, υποστηριζόμενη από την επιβολή της νομοθεσίας στη θάλασσα, τον αέρα και τη στεριά.
Το λιμάνι Dalian είναι πλέον ανάμεσα σε μια χούφτα παγκόσμιων λιμένων που προσφέρουν υπηρεσίες δεξαμενισμού σε πολλαπλά εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των βιοκαυσίμων, της πράσινης μεθανόλης, του LNG και της αμμωνίας, τοποθετώντας το ως κρίσιμο κόμβο στο πράσινο ναυτιλιακό δίκτυο της βορειοανατολικής Ασίας.
Με μήκος 366 μέτρα και δυνατότητα μεταφοράς περισσότερων από 16.000 TEUs, το COSCO Shipping Yangpu θα αναπτύξει το πράσινο καύσιμο σε δρομολόγια προς την Αμερική, λειτουργώντας ως «κινητή δήλωση» της αποφασιστικότητας της Κίνας να απεξαρτήσει τον άνθρακα από τη ναυτιλιακή της βιομηχανία.
Για τη διευκόλυνση της επιχείρησης, η China Ship Fuel Company συνεργάστηκε με κυβερνητικές υπηρεσίες και τη Ζώνη Ελεύθερου Εμπορίου Dalian για την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης ρυθμιστικής υπηρεσίας «μίας στάσης». Η συνεργασία συνδύασε τις αποθήκες τελωνειακής και εξαγωγικής εποπτείας για τη μείωση του κόστους, εισήγαγε ένα κανάλι ταχείας «άμεσης αναχώρησης και άμεσης πρόσδεσης» για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του λιμένα και δημιούργησε μια σύνδεση της αλυσίδας εφοδιασμού μεταξύ της βόρειας παραγωγής πράσινης μεθανόλης και της νότιας ζήτησης.
Το ορόσημο αυτό αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου της China Ship Fuel για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων με βάση την ποιότητα, την ποσότητα, την τιμολόγηση, την ασφάλεια και την ακεραιότητα. Με διπλούς κόμβους δεξαμενισμού στο Dalian και στο Yangshan, η εταιρεία στοχεύει να υποστηρίξει το ρόλο της Κίνας στην παγκόσμια πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία.
Η Liaoning Maritime Safety Administration δήλωσε ότι θα συνεχίσει να ενισχύει τις ρυθμιστικές υπηρεσίες για τον δεξαμενισμό πράσινων καυσίμων και θα υποστηρίξει την ανάπτυξη ενός ασφαλούς, αποτελεσματικού και χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα οικοσυστήματος ναυτιλιακών καυσίμων σε ολόκληρη τη βορειοανατολική Ασία.
Διαβάστε ακόμη