Με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να πιέζουν προς την Ευρώπη, η Stellantis και η Renault πιέζουν για μια νέα, λιγότερο ρυθμιζόμενη κατηγορία μικρών αυτοκινήτων με λιγότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας, καθιστώντας την κατασκευή τους φθηνότερη.
Τους τελευταίους δύο μήνες, ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, και ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, έχουν εμπλακεί σε μια σπάνια δημόσια εκστρατεία για να κάνουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να εξετάσει το θέμα, σύμφωνα με το Reuters.
Στόχος είναι να αναβιώσει μια κατηγορία μικρών αυτοκινήτων που εγκαταλείφθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς τα μοντέλα αυτά ήταν ασύμφορα, ένα πρόβλημα που αποδίδεται στους κανονισμούς που καθιστούν τα οχήματα μεγαλύτερα, βαρύτερα και ακριβότερα.
Ο Elkann της Stellantis δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η Ευρώπη χρειάζεται τη δική της εκδοχή των «kei cars» της Ιαπωνίας, μικρά, αστικά οχήματα με περιορισμούς στο μέγεθος και τον κινητήρα που απολαμβάνουν χαμηλότερους φόρους και ασφαλιστικά έξοδα – τα οποία, όπως είπε, θα μπορούσαν να ονομαστούν «e-car».
«Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο αν η Ιαπωνία έχει ένα kei car, το οποίο αποτελεί το 40% της αγοράς, η Ευρώπη δεν θα πρέπει να έχει ένα e-car», δήλωσε σε εκδήλωση στο Τορίνο, επαναλαμβάνοντας παρόμοια σχόλια σε ένα κοινό κύριο άρθρο με τον de Meo της Renault που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα.
Αν και ο de Meo πρόκειται να αποχωρήσει από τη Renault τον Ιούλιο, η εταιρεία αναμένεται να διατηρήσει την υποστήριξή της στην πρόταση.
«Τα μικρά αυτοκίνητα είναι ένας θύλακας ανάπτυξης που δεν μπορεί και δεν πρέπει να αγνοήσει κανείς αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Francois Provost, διευθυντής προμηθειών, συνεργασιών και δημόσιων σχέσεων της Renault.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές έχουν επικεντρωθεί μέχρι στιγμής σε μεγαλύτερα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, αλλά τα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται καθ’ οδόν.
Το Dolphin Surf από την κινεζική BYD βγήκε στην αγορά πριν από ένα μήνα, με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ (23.124 δολάρια) και χαρακτηριστικά όπως η περιστρεφόμενη μεγάλη οθόνη αφής και οι πίσω καθρέφτες κατά του ατμού.
Συγκριτικά, το Renault 5, το οποίο είναι παρόμοιο αν και μπορεί να μεταφέρει έναν επιβάτη παραπάνω, κοστίζει σχεδόν 5.000 ευρώ περισσότερο όταν είναι παρόμοια εξοπλισμένο.
Αντιμέτωποι με αυτή την πίεση, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές εξετάζουν τις δυνατότητες φθηνότερων αυτοκινήτων που θα τους βοηθήσουν να αυξήσουν τις πωλήσεις και να επιτύχουν τους στόχους τους για το CO2, δήλωσε ο Flavien Neuvy, αναλυτής αυτοκινήτων και επικεφαλής της εταιρείας ερευνών Cetelem.
«Η αγορά είναι μειωμένη κατά 20% σε σχέση με το 2019, οπότε δεν υπάρχει αρκετός όγκος για όλους, και οι Κινέζοι έρχονται», είπε.
Αν και τα μικρά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν σήμερα μόλις το 5% της αγοράς, τη δεκαετία του 1980 αποτελούσαν το ήμισυ της αγοράς και η κατηγορία θα μπορούσε να ανακάμψει με περισσότερες εκδόσεις, δήλωσε η S&P Global, η οποία εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα μπορούσαν να φθάσουν τις 600.000 έως το 2030, περίπου 20% περισσότερες από πέρυσι.
Διαβάστε ακόμη