Η νέα στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και η μετεξέλιξη του Υπερταμείου παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Growthfund Investor Summit 2026. Ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών και Πρόεδρος του Eurogroup, Κυριάκος Πιερρακάκης, ανακοίνωσε τη μετονομασία του οργανισμού σε Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο.

Όπως ανέφερε η απόφαση έχει ουσιαστικό και συμβολικό χαρακτήρα, καθώς το Υπερταμείο δημιουργήθηκε σε περίοδο κρίσης και πλέον η ελληνική οικονομία αφήνει πίσω της το συγκεκριμένο παρελθόν. Ο νέος ρόλος του Εθνικού Αναπτυξιακού Ταμείου είναι η μετατροπή της δημόσιας περιουσίας σε παραγωγικό κεφάλαιο και η κινητοποίηση – επιτάχυνση επενδύσεων, προκειμένου να λειτουργήσει ως μοχλός μακροπρόθεσμης ανάπτυξης για τη χώρα.

  • Το Ταμείο διαχειρίζεται σήμερα περιουσιακά στοιχεία ύψους περίπου 12,3 δισεκατομμυρίων ευρώ.
  • Διαθέτει χαρτοφυλάκιο 23 θυγατρικών και συμμετοχών, παρουσία σε 11 στρατηγικούς τομείς και απασχολεί περισσότερους από 25.000 εργαζομένους.
  • Οι επενδύσεις του εκτείνονται σε κρίσιμες εθνικές υποδομές όπως η ενέργεια, οι μεταφορές,

Στην ομιλία του, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η Ελλάδα έχει ξεφύγει από τη στενή διαχείριση κρίσεων και έχει ανακτήσει πλήρως την αξιοπιστία της και την επενδυτική βαθμίδα. Η χώρα αναπτύσσεται με ρυθμό 2%, αισθητά υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη ραγδαία αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους, η οποία καταγράφεται ως η ταχύτερη στον κόσμο. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, το χρέος αναμένεται να μειωθεί στο 119% του ΑΕΠ το 2029 από 154,2% που βρισκόταν το 2024. Ενδεικτικό της ισχυρής δημοσιονομικής πορείας είναι η νέα πρόωρη αποπληρωμή δανείων του πρώτου μνημονίου ύψους 6,94 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η κίνηση αυτή εξασφαλίζει στο ελληνικό κράτος ετήσια εξοικονόμηση άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ σε τόκους.

Όπως σημείωσε, η πρωτοβουλία «Invest 10» αποτελεί έναν μηχανισμό στρατηγικής εστίασης κεφαλαίων με το βλέμμα στην επόμενη δεκαετία. Σε συνεργασία με την McKinsey, το Υπουργείο Οικονομίας και το Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο χαρτογραφούν τους τομείς που θα λειτουργήσουν ως αναπτυξιακοί πολλαπλασιαστές. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε δύο πυλώνες:

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι η αύξηση του ΑΕΠ αν και κρίσιμος δείκτης, δεν αποτελεί τον αυτοσκοπό της πολιτικής. Όπως υπογράμμισε, ο τελικός σκοπός είναι η ουσιαστική βελτίωση της ζωής των πολιτών. Η ανάπτυξη πρέπει να μεταφράζεται σε καλύτερους μισθούς, περισσότερες ευκαιρίες, ισχυρότερο κοινωνικό κράτος και δίκαιη κατανομή των ευκαιριών, διασφαλίζοντας την απαραίτητη κοινωνική συνοχή.

Τέλος, ο Υπουργός ανέφερε ότι «η ώρα είναι τώρα. Η Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει. Οφείλει να επενδύσει, να επιταχύνει, να τολμήσει. Να αφαιρέσει το φόβο από την εξίσωσή του μέλλοντος. Να διαγράψει από το συλλογικό της λεξιλόγιο το “δεν” από το “δεν γίνεται”».

Κυριάκος Πιερρακάκης: Με την υπογραφή της σύμβασης, η Καλαμάτα, η Πελοπόννησος και μαζί ολόκληρη η Ελλάδα αποκτούν σήμερα έναν ακόμη ισχυρό διάδρομο προς το μέλλον

Στην ομιλία του ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προέβη και σε δήλωση για την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης για την αξιοποίηση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», μεταξύ του ελληνικού δημοσίου, του Υπερταμείου και της κοινοπραξίας FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS AE- ΠΗΛΕΑΣ ΑΕ.

Ειδικότερα, ο υπουργός δήλωσε τα εξής: «Η υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης για την αξιοποίηση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας, σηματοδοτεί για όλους εμάς- και για τη χώρα συνολικότερα- μια αλλαγή κλίμακας και για ολόκληρη τη Μεσσηνία και ολόκληρη την Πελοπόννησο.

Ένα σύγχρονο αεροδρόμιο είναι η βιτρίνα ενός τόπου. Είναι το σημείο όπου συναντώνται ο τουρισμός, το εμπόριο, η επιχειρηματικότητα και, τελικά, οι αναπτυξιακές προοπτικές μιας ολόκληρης περιοχής. Ο Διεθνής Αερολιμένας Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” έχει ήδη ξεπεράσει τα όρια μιας τοπικής υποδομής. Με σταθερά αυξανόμενη επιβατική κίνηση και με πάνω από το 92% των επιβατών να προέρχονται από διεθνείς πτήσεις, έχει εξελιχθεί σε βασική πύλη σύνδεσης της νότιας Πελοποννήσου με τον κόσμο. Η συμφωνία που υπογράφουμε σήμερα έχει ιδιαίτερο βάρος. Τα 120 εκατ. ευρώ που θα επενδυθούν για την αναβάθμιση των υποδομών, εκ των οποίων 28,3 εκατ. ευρώ μέσα στην πρώτη τριετία, αποτελούν μια ισχυρή επιβεβαίωση των προοπτικών αυτού του τόπου. Μεγάλη σημασία έχει επίσης το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο, μέσω του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου, διατηρεί ποσοστό 10% στην παραχωρησιούχο εταιρεία, έχοντας ενεργό ρόλο στη δυναμική της τοπικής ανάπτυξης και στην αξία που αυτή παράγει. Με την υπογραφή της σύμβασης ενισχύουμε την εξωστρέφεια, την ανταγωνιστικότητα και τις δυνατότητες μιας ολόκληρης περιφέρειας. Η Καλαμάτα, η Πελοπόννησος και μαζί ολόκληρη η Ελλάδα αποκτούν σήμερα έναν ακόμη ισχυρό διάδρομο προς το μέλλον».

Διαβάστε ακόμα