Αυτοψία για την παρακολούθηση της προόδου των εργασιών που αφορούν στην εφαρμογή των άμεσων μέτρων με σκοπό τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου, πραγματοποίησε, σήμερα, στα Χανιά, υπηρεσιακό κλιμάκιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπό τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτριο Αναγνώπουλο.
Έχουν δρομολογηθεί σημαντικές παρεμβάσεις σε επτά διακριτά οδικά τμήματα, που εκτείνονται σε μήκος 145 χλμ., αναλόγως με τον βαθμό προτεραιότητας, την αναγκαιότητα και την εφικτότητα. Ήδη προχωρούν δύο τμήματα (Κολυμπάρι – Χανιά και ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα) που αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του έτους. Επίσης, προβλέπονται παρεμβάσεις σε πέντε ακόμη τμήματα (Χανιά – Γεωργιούπολη, Πετρές – Ατσιπόπουλο, Κίσσαμος – Κολυμπάρι, Ρέθυμνο – Γεροπόταμος, Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου), με ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2026.
Υπενθυμίζεται πως το περιεχόμενο των παρεμβάσεων βασίζεται στην προηγούμενη θετική διεθνή και εγχώρια εμπειρία, με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν τόσο από την εφαρμογή ανάλογων μέτρων σε ευρωπαϊκές χώρες όσο και στην Ελλάδα, στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, έναν δρόμο ανάλογης επικινδυνότητας. Στην περίπτωση του Πάτρα – Πύργος, τα μέτρα συνετέλεσαν στη σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των σοβαρών τραυματισμών.
Με την εφαρμογή των μέτρων επιδιώκεται:
- Μείωση θανάτων και σοβαρών τραυματισμών.
- Διατήρηση της λειτουργικότητας της οδού.
- Ικανοποιητική κυκλοφοριακή ροή στη φάση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου, όταν θα εφαρμόζονται εργοταξιακές σημάνσεις κατά τμήματα.
- Ασφαλής διέλευση στους κόμβους και στις εισόδους – εξόδους.
Συνάντηση του Νίκου Ταχιάου με στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης για τον ΒΟΑΚ
Παράλληλα, σε σύσκεψη με στελέχη της αυτοδιοίκησης, τεχνικών φορέων και δημάρχους του νομού Χανίων συμμετείχε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, για την πορεία των υπό εξέλιξη έργων στον ΒΟΑΚ. Ο υφυπουργός, συνοδευόμενος από τον γγ Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο, συνομίλησε με τον αντιπεριφερειάρχη Νίκο Καλογερή, τους δημάρχους και φορείς του νομού, με του οποίους είχε «μία πολύ παραγωγική συζήτηση στην οποία όλοι έθεσαν τους προβληματισμούς, τις ενστάσεις τους, σε σχέση με τη χάραξη του ΒΟΑΚ» όπως είπε.
«Είμαστε πολύ ανοιχτοί ως υπουργείο να συζητήσουμε μαζί τους. Εξηγήσαμε όμως ότι είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσει η παραχώρηση, η οποία θα ξεκινήσει με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της προαίρεσης, την οποία την προχωράμε με πολύ ταχείς ρυθμούς και συγκεκριμένα το Τμήμα Χανιά-Κίσσαμος» σημείωσε.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, κάτοικοι και φορείς πρέπει να λάβουν υπόψη τους την εμπειρία από όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, ότι δηλαδή, «οι παραχωρήσεις δεν είναι να έργο που τελειώνει στα 5 χρόνια κατασκευής, αλλά είναι υπόθεση που αφορά για τα υπόλοιπα 35 χρόνια της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου και αποτελούν εργαλείο το οποίο μας δίνει τη δυνατότητα να διορθωθούν αστοχίες, λάθη, που σε άλλα δημόσια έργα μένουνε για πάντα και στην πορεία δεν διορθώνονται. Εμείς μπορούμε να τα διορθώνουμε ως ελληνικό Δημόσιο και μας επιτρέπουν επίσης, να προσθέτουμε έργα τα οποία είναι αναγκαία και για τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και για τις περιοχές ή την περιοχή που αυτός επηρεάζει».
Ο κ. Ταχιάος εξήγησε επίσης ότι θα υπάρχει μία διαρκής διαβούλευση μεταξύ υπουργείου, μελετητών, φορέων του νομού και αυτοδιοίκησης, από το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου. «Θα είμαστε διαρκώς σε επαφή μαζί τους για να μπορέσουμε να προωθήσουμε τον ΒΟΑΚ το συντομότερο δυνατό. Ένα τόσο μεγάλο έργο που θέλει μία απίστευτη μεγέθους δέσμευση ανθρωπίνων πόρων και φυσικά εξοπλισμού, είναι ένα έργο που πρέπει να το τρέξουμε με κύριο κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος, με παρέμβαση της τοπικής κοινωνίας αλλά και την εφικτότητα των αλλαγών, που εκ των πραγμάτων θα χρειαστεί να κάνουμε».

Έργα για τον ΒΟΑΚ © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Διαβάστε ακόμη