Στα 2,55 δισ. ευρώ αποτιμάται σήμερα ο τομέας των παραχωρήσεων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σύμφωνα με έκθεση της ιταλικής Mediobanca. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο οίκος, οι οδικές παραχωρήσεις της κατασκευαστικής εταιρείας αποτιμώνται περίπου στα 2 δισ. ευρώ, ενώ τα 557 εκατ. φτάνουν οι παραχωρήσεις που δεν αφορούν τους οδικούς άξονες, όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, έργα διαχείρισης υδάτων και απορριμμάτων και το ΙRC στο Ελληνικό. Στο παρελθόν, η διοίκηση του Ομίλου δεν είχε κρύψει την πρόθεση της να ενοποιήσει τον τομέα των παραχωρήσεων κάτω από μια «ομπρέλα» και στην κατεύθυνση αυτή ήδη έχουν πραγματοποιηθεί οι πρώτες ενέργειες.

Σύμφωνα με την έκθεση της Mediobanca, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατατάσσεται μεταξύ των σημαντικότερων διαχειριστών αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη, δίπλα σε ονόματα όπως η Vinci, η Eiffage και η Ferrovial. Παράλληλα, θεωρείται ο μεγαλύτερος “παίκτης” στην Ελλάδα, καθώς συμμετέχει —με πλειοψηφικά ή μειοψηφικά ποσοστά— σε έξι οδικούς άξονες ανά την επικράτεια. Σήμερα, το πιο σημαντικό περιουσιακό του στοιχείο του ομίλου είναι η Αττική Οδός, για το οποίο κατέβαλε τίμημα 3,2 δισ. ευρώ,  στο ελληνικό Δημόσιο.

Όπως αναφέρει ο ιταλικός οίκος, η Αττική Οδός αποτελεί σήμερα ώριμο περιουσιακό στοιχείο (brownfield), με περιορισμένες ανάγκες για πρόσθετες επενδύσεις, καθώς οι βασικές υποδομές έχουν ήδη κατασκευαστεί από τον προηγούμενο παραχωρησιούχο. Οι οικονομικές προοπτικές του έργου χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα ισχυρές, καθώς τα προβλεπόμενα EBITDA για την περίοδο 2025–2049 εκτιμώνται σε ετήσια βάση άνω των 300 εκατ. ευρώ με περιθώριο κερδοφορίας άνω του 80%. Πρόσφατα, ανακοινώθηκε και  η ολοκλήρωση της εισόδου του Latsco Family Office της κ. Μαριάννας Λάτση με ποσοστό 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της Νέας Αττικής Οδού με ένα premium 15% επί της αρχικής δεσμευτικής επένδυσης που κατέβαλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η πολυαναμενόμενη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ενός εκ των σημαντικότερων οδικών αξόνων της χώρας  που ανατέθηκε το 2021 στην κοινοπραξία GEK ΤΕΡΝΑ – Egis Projects (μετοχική σύνθεση 75% – 25%), για διάστημα 35 ετών αναμένεται να ολοκληρωθεί εκτός απροόπτου στα τέλη του 2025. Το τελικό ύψος του τιμήματος αναμένεται να διαμορφωθεί στα 1,3 δισ. ευρώ, με 400 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια (300 εκατ. για την GEK ΤΕΡΝΑ) και 900 εκατ. ευρώ τραπεζική χρηματοδότηση. Η σύμβαση προβλέπει σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 700 εκατ. ευρώ εντός της πρώτης πενταετίας, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την αναβάθμιση των τεχνικών χαρακτηριστικών μέσω βαριάς συντήρησης, ανακατασκευών και τεχνολογικών επεμβάσεων.

Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr

Διαβάστε ακόμη