Με σταθερούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, με τους δύο μετροπόντικες «Αθηνά» και «Νίκη» να έχουν ήδη διανύσει σημαντικό μέρος της υπόγειας διαδρομής. Μέχρι σήμερα, ο Όμιλος ΑΒΑΞ έχει ολοκληρώσει τη διάνοιξη 4,5 χιλιομέτρων σήραγγας από τα συνολικά 12,8 χλμ., ενώ στόχος είναι η πλήρης υπόγεια χάραξη να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2026. Παράλληλα, παραδόθηκε στον ανάδοχο με καθυστέρηση το 80% του σταθμού Εξαρχείων, ενώ νέα εμπλοκή καταγράφεται στον σταθμό Ευαγγελισμός, έναν από τους πιο νευραλγικούς του έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΑΒΑΞ, ο πρώτος μετροπόντικας με την ονομασία «Αθηνά» έχει ολοκληρώσει ήδη το 60% της διαδρομής του. Συγκεκριμένα, το ΤΒΜ ξεκίνησε από το φρέαρ της Κατεχάκης και έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα υπόγεια σήραγγα μήκους 3,2 χιλιομέτρων από τα συνολικά 5 που της αναλογούν. Έχει περάσει τους σταθμούς «Γουδί», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια» και βρίσκεται μόλις 90 μέτρα μακριά από τον σταθμό της Πανεπιστημιούπολης. Από εκεί θα συνεχίσει προς την Καισαριανή και τελικός του προορισμός είναι το φρέαρ στον «Ευαγγελισμό», όπου προβλέπεται να ολοκληρωθεί η αποστολή του και να αποσυναρμολογηθεί. Η πλήρης διάνοιξη της διαδρομής της «Αθηνάς» αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025.
Ο δεύτερος μετροπόντικας, με την ονομασία «Νίκη», έχει ξεκινήσει από τον σταθμό «Άλσος Βεΐκου», έχει περάσει κάτω από την περιοχή του Γαλατσίου, έχοντας διανοίξει σήραγγα μήκους 1.400 μέτρων και πλέον κατευθύνεται προς τον σταθμό «Ελικώνος» και στην Κυψέλη. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης από το δεύτερο ΤΒΜ αναμένεται μέχρι το τέλος του 2026.
Στον «Ελικώνα» βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες πασσάλωσης, με το βάθος του σταθμού να φτάνει τα 35 μέτρα, όπως και στους υπόλοιπους σταθμούς της γραμμής. Οι κατασκευές γίνονται τμηματικά, σε επίπεδα, ανάλογα με τη μορφολογία του εδάφους. Στην Κυψέλη, όπου ο σταθμός βρίσκεται στην κεντρική πλατεία, έχει ήδη πραγματοποιηθεί η τελική επέκταση της εργοταξιακής κατάληψης και ξεκίνησαν επίσης οι εργασίες πασσάλων. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο σταθμός «Δικαστήρια», ο οποίος θα είναι ο πρώτος όπου θα πραγματοποιηθεί breakthrough — δηλαδή η διάνοιξη του σταθμού από τον μετροπόντικα «Νίκη». Αντίστοιχες διατρήσεις θα γίνουν και στους σταθμούς «Ακαδημίας» και «Κολωνακίου».
Την ίδια χρονική περίοδο – στα τέλη του έτους – αναμένεται να φτάσει και η «Αθηνά» στο φρέαρ του «Ευαγγελισμού» για την αποσυναρμολόγησή της. Σύμφωνα με την εταιρεία αν είχαν παραδοθεί εγκαίρως οι σταθμοί στον ανάδοχο και είχαν προχωρήσει οι εκσκαφές σε βάθος, ώστε τα ΤBM να περάσουν απρόσκοπα, η μέθοδος τους breakthrough θα είχε γίνει στους 13 από τους 15 σταθμούς.
Διαβάστε ακόμη