Στη χώρα μας υπάρχουν σημαντικά έργα υποδομών προς υλοποίηση τα επόμενα χρόνια και το ερώτημα που υπάρχει είναι εάν αυτά θα ολοκληρωθούν στους χρόνους που πρέπει, με δεδομένο πως υπάρχει σειρά λόγων που “γεννούν” καθυστερήσεις.

«Μια από τις συνήθεις αιτίες για την καθυστέρηση ενός έργου είναι το ζήτημα των απαλλοτριώσεων», σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΜΕΤΚΑ Ντίνο Μπενρουμπή. Η δεύτερη αιτία είναι η περιβαλλοντική αδειοδότηση και οι προσφυγές στο ΣτΕ που δημιουργούν καθυστέρηση και ρίσκα και τρίτον είναι ότι πρέπει να μπορεί η αναθέτουσα αρχή να ανταποκρίνεται αστραπιαία σε οποιαδήποτε νέα κατάσταση δημιουργείται. «Εκεί χρειάζεται ταχύτητα, δεν υπάρχει ο χρόνος που υπάρχει στο δημόσιο έργο». Στα έργα ΣΔΙΤ όπως εξήγησε ο κ. Μπενρουμπή μιλώντας στο συνέδριο «Ελλάδα 2025-2030» υπάρχει ο ανεξάρτητος μηχανικός και οι τεχνικοί σύμβουλοι των τραπεζών και το ίδιο ισχύει και τα έργα που συνδέονται με το Ταμείο Ανάκαμψης που δεν ανέχεται καθυστερήσεις.

Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της AKTOR Όμιλος εταιριών Αναστάσιος Αρανίτης τόνισε πως υπάρχουν προβλήματα, υπάρχουν καθυστερήσεις. Σίγουρα όπως είπε υπάρχουν πολλοί παράγοντες όπως οι απαλλοτριώσεις, και η αρχαιολογία, η οποία είναι ένας αστάθμητος παράγοντας που μπορεί να καθυστερήσει ένα έργο και υπογράμμισε πως είναι η ανάγκη να «αναβαθμίσουμε μελέτες που ήδη έχουν υλοποιηθεί για έργα που έχουν δημοπρατηθεί, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Σήμερα πρέπει αυτά να επανασχεδιαστούν».

Σημείωσε δε πως θα πρέπει από την πλευρά του αντισυμβαλλόμενου που είναι οι αναθέτουσες αρχές να προτεραιοποιηθούν  τα έργα με βάση τη σημασία και τη σοβαρότητα μέσα σε ένα εθνικό πλαίσιο. «Είμαστε σε ευνοϊκή συγκυρία γιατί υπάρχει μεγάλο ανεκτέλεστο έργων σε όλες τις εταιρίες που δίνει τη δυνατότητα να επενδύσουμε στις εταιρίες και τους ανθρώπους μας για να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις, μπορούν να υπάρχουν συνέργειες» τόνισε. Υπογράμμισε δε πως χρειαζόμαστε καταρτισμένους εργαζόμενους για τα έργα, ενώ τέλος επεσήμανε πως την Αττική «θα πρέπει να τη δούμε με μια προοπτική 5ετίας και πάνω, η Αθήνα γκετοποιείται».

Διαβάστε ακόμη