Με το βλέμμα στραμμένο στην ολοκλήρωση κρίσιμων έργων υποδομής και την ταυτόχρονη υλοποίηση ενός φιλόδοξου επενδυτικού πλάνου, ο όμιλος ΑΒΑΞ, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων 3,2 δισ. ευρώ και EBITDA άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ, προχωρά στη στρατηγική της επόμενης πενταετίας, η οποία περιλαμβάνει αναδιάταξη του χαρτοφυλακίου επενδύσεων. Αυτή η αναδιάταξη μετατοπίζει μέρος των χρηματοδοτικών ροών από τις κατασκευές σε τομείς όπου ο όμιλος διαθέτει εμπειρία και μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου, Χρήστος Ιωάννου, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των δημοσιογράφων, ανέφερε ότι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στους τομείς των παραχωρήσεων, του real estate, με έμφαση στις οικιστικές αναπτύξεις και τις μαρίνες σε τουριστικούς προορισμούς και της ενέργειας. Στόχος της εταιρείας είναι η διατήρηση του μη κατασκευαστικού EBITDA στο 40%.

Όπως δήλωσε με τη σειρά του ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Αντώνης Μιτζάλης, η ενίσχυση του κύκλου εργασιών, η απορρόφηση του υψηλού ανεκτέλεστου και η πρόοδος σε εμβληματικά έργα, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό, η Πάτρα–Πύργος, η υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος στο Ελληνικό και το Fly Over της Θεσσαλονίκης, αποτυπώνουν τη δυναμική και την τεχνική επάρκεια του ομίλου. Παράλληλα, η ΑΒΑΞ δεν κρύβει την πρόθεσή της να ενισχύσει την παρουσία της στο εξωτερικό, με έμφαση σε έργα στη Ρουμανία και το Ιράκ, στοχεύοντας σε περαιτέρω διεθνή επέκταση.

Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες και τις προκλήσεις του κλάδου, η εταιρεία καταγράφει σημαντική πρόοδο στα μεγάλα έργα που έχει αναλάβει, όπως τόνισε ο Αντώνης Μιτζάλης. «Η αύξηση του κύκλου εργασιών είναι ενδεικτική της δυναμικής μας, ενώ το ανεκτέλεστο που διαθέτουμε βαίνει προς κατανάλωση με γρήγορους ρυθμούς», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Όμιλος ΑΒΑΞ πρόσφατα ανέλαβε την κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων για την ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ στον Ασπρόπυργο, με την πρώτη φάση του έργου να ανέρχεται σε προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ. Η έναρξη της τέταρτης φάσης αυτής της σημαντικής επένδυσης σηματοδοτεί την ενίσχυση της μακροχρόνιας στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ και του Ομίλου.

Παράλληλα, ο όμιλος υπέγραψε για και τις συμβάσεις για τα έργα αποκατάστασης από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias στη Θεσσαλία, ενώ αναμένεται να υπογράψει τη σύμβαση για το ΣΔΙΤ για αρδευτικό έργο του Ταυρωπού, το οποίο έχει αναλάβει σε συνεργασία με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Η συμβολή των παραχωρήσεων στα EBITDA παραμένει καθοριστική, παρά την παράδοση της Αττικής Οδού. Ο όμιλος αναμένει έσοδα την επόμενη τριετία από την Αττική Οδό  ΑΕ ύψους περίπου 60 εκατ. ευρώ με τη μορφή είτε μερισμάτων είτε επιστροφής κεφαλαίου. Η απώλεια των εσόδων από την Αττική Οδό αναμένεται να αντισταθμιστεί από το έργο Fly Over στη Θεσσαλονίκη, το οποίο προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία το 2028. Ωστόσο, για να διατηρηθεί η ισορροπία στα έσοδα, είναι κρίσιμη η ανάληψη νέων συμβάσεων παραχώρησης.

Γραμμή 4 Μετρό: Επιταχύνονται οι εργασίες

Στο επίκεντρο βρίσκεται η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, όπου έπιασε  το πρώτο χιλιόμετρο υπόγειας διάνοιξης ο δεύτερος μετροπόντικας που ξεκίνησε από το Γαλάτσι. Ο μετροπόντικας που ξεκίνησε από τη Κατεχάκη πλησιάζει σύντομα τα 3 χλμ. Η εταιρεία αυτή τη στιγμή δουλεύει σε 10 σταθμούς που βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια υλοποίησης, ενώ  δεν έχει ξεκινήσει τις εργασίες σε μόλις 5. Στο έργο απασχολούνται σήμερα 511 εργαζόμενοι της εταιρείας, ενώ με την προσθήκη εργολάβων ο συνολικός αριθμός ξεπερνά τα 1.500 άτομα.

Ελληνικό: Δύσκολο, αλλά όχι «νεκρό» έργο

Ιδιαίτερη πρόκληση συνιστά το έργο της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, στο πλαίσιο της ευρύτερης ανάπλασης του Ελληνικού. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στα μέσα του 2027.Όπως υπογράμμισε ο κ. Μιτζάλης το έργο είναι εξαιρετικά δυναμικό και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συνεργασία με δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και από τη διαχείριση χρονοβόρων γραφειοκρατικών διαδικασιών. Η εικόνα που παρουσιάστηκε για την πρόοδο των έργων στο Ελληνικό διαφέρει αισθητά από τις διαδεδομένες αντιλήψεις περί καθυστερήσεων ή έλλειψης συντονισμού. Αντιθέτως, πρόκειται για ένα σύνθετο, διαλειτουργικό εγχείρημα, το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπο  με τις τεχνικές δυσκολίες ενός έργου πρωτοφανούς κλίμακας. «Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται η σκυροδέτηση, ωστόσο για να τελειώσει το έργο θα πρέπει πρώτα να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια», συμπλήρωσε ο ίδιος. Παράλληλα, ο όμιλος έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Vouliagmenis Mall. Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και σύντομα αναμένεται η ανάδειξη του αναδόχου.

Νοσοκομεία Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος: Πρώτη η Κομοτηνή

Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στα 3 νοσοκομεία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στη Θεσσαλονίκη, στην Κομοτηνή και στη Σπάρτη. Το νοσοκομείο της Κομοτηνής είναι το πιο προχωρημένο, καθώς εκεί ξεκίνησαν πρώτα οι εργασίες και τα τρία ωστόσο βρίσκονται σε φάση σκυροδέτησης. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι προκαταρκτικές εργασίες για την ανέγερση των μεταλλικών και στη συνέχεια των ξύλινων στοιχείων.

Fly Over

Καθοριστικής σημασίας είναι η φάση εντατικοποίησης των εργασιών στο Fly Over. Ιδιαίτερα σημείο καμπής είναι η κατασκευή της υπερυψωμένης γέφυρας, η  οποία θα ανακουφίσει τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης. Ο ρυθμός κατασκευής χαρακτηρίζεται ικανοποιητικός και αναμένεται να είναι έτοιμο το 2028.

Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr

Διαβάστε ακόμη