Η κινεζική CATL θα εκπαιδεύσει έως και 4.000 εργαζομένους για να λειτουργήσουν το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών της Ισπανίας, δήλωσαν οι διευθυντές την Τετάρτη κατά την τελετή θεμελίωσης της κοινοπραξίας μεταξύ της εταιρείας μπαταριών και της Stellantis, σύμφωνα με το Reuters.

Το έργο ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων ευρώ (4,8 δισ. δολάρια), η μεγαλύτερη επένδυση της Κίνας στην Ισπανία και υποστηριζόμενο από 300 εκατομμύρια ευρώ κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναδεικνύει την εξάρτηση της Ευρώπης από κινεζική τεχνολογία, παρά τις προσπάθειες των Βρυξελλών να αυστηροποιήσουν τους εμπορικούς κανόνες.

Οι Κινέζοι διευθυντές και ο πρεσβευτής της Κίνας στην Ισπανία προσπάθησαν να διαβεβαιώσουν το κοινό των υπουργών, αξιωματούχων και δημοσιογράφων που συγκεντρώθηκαν στον χώρο του εργοστασίου στη βορειοανατολική Ισπανία την Τετάρτη ότι η Κίνα δεσμεύεται να μοιραστεί τεχνολογία για την υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης της Ευρώπης.

«Η παραγωγή μπαταριών απαιτεί προηγμένη τεχνολογία και επιχειρησιακή εμπειρία που έχει συσσωρευτεί εδώ και πολλά χρόνια», δήλωσε ο διευθυντής υπεύθυνος διεθνών δημόσιων σχέσεων της CATL. «Στόχος μας είναι αυτή η αιχμηρή τεχνολογία να είναι προσβάσιμη σε όλους».

Ισπανία, κέντρο παραγωγής μπαταριών

Η Ισπανία, ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στην Ευρώπη, θέτει εαυτόν ως κόμβο παραγωγής μπαταριών χάρη στο χαμηλότερο κόστος εργασίας και στις βιομηχανικές τιμές ενέργειας που είναι περίπου 20% κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Σχεδιάζονται τρία ακόμη εργοστάσια, μεταξύ αυτών έργα των Envision AESC, Volkswagen PowerCo και InoBat.

Οι ευρωπαϊκές ενώσεις αυτοκινητοβιομηχανιών πιέζουν για αυστηρότερες απαιτήσεις σχετικά με την τοπική προέλευση εξαρτημάτων, με στόχο να προστατεύσουν τις επιχειρήσεις τους από Κινέζους ανταγωνιστές, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να παρουσιάσει νέα μέτρα ενίσχυσης του τομέα.

Ωστόσο, η Ισπανία στερείται τεχνικής γνώσης στην παραγωγή μπαταριών, όπως δήλωσαν στο Reuters οι ενώσεις εργαζομένων και εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Αραγωνία. «Δεν γνωρίζουμε αυτή την τεχνολογία, αυτά τα εξαρτήματα – δεν τα έχουμε φτιάξει ποτέ πριν», είπε ο David Romeral, γενικός διευθυντής του CAAR Aragon, ενός δικτύου επιχειρήσεων αυτοκινήτων στην περιοχή. «Είναι χρόνια μπροστά μας. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να παρακολουθούμε και να μαθαίνουμε».

Η Ισπανία έχει καλλιεργήσει στενές εμπορικές σχέσεις με την Κίνα, ακόμη και καθώς η Ευρώπη υιοθετεί πιο αυστηρή στάση, με πρόσφατο ταξίδι του βασιλιά και ομάδας υπουργών που επικεντρώθηκε στην ενίσχυση των οικονομικών δεσμών.

Στην τελετή στο Figueruelas την Τετάρτη, ο υπουργός βιομηχανίας και τουρισμού της Ισπανίας, Jordi Hereu, τόνισε ότι η μεταφορά τεχνολογίας είναι «καίρια» για το έργο. «Πρέπει να μάθουμε από αυτούς που γνωρίζουν», είπε, προσθέτοντας ότι η Ισπανία είναι «ανοιχτή και έτοιμη να συνεργαστεί και να οικοδομήσει με όλες τις χώρες του κόσμου, ειδικά με την Κίνα».

Παραγωγή και θέσεις εργασίας

Το εργοστάσιο στο Figueruelas, μια πόλη 1.300 κατοίκων στη βορειοανατολική Ισπανία, αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή στα τέλη του 2026, παρέχοντας μπαταρίες στα εργοστάσια αυτοκινήτων της Stellantis, συμπεριλαμβανομένου ενός που βρίσκεται δίπλα στον χώρο.

Ο Andy Wu, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας, απέφυγε να επιβεβαιώσει αναφορές ότι έως και 2.000 εργαζόμενοι θα μεταφερθούν από την Κίνα για τη φάση κατασκευής, λέγοντας ότι η εταιρεία ακόμη επιλέγει υπεργολάβους και είναι ανοιχτή στην πρόσληψη τοπικών εργαζομένων.

Σκοπεύει επίσης να συνεργαστεί με πανεπιστήμια για να εκπαιδεύσει Ισπανούς εργαζόμενους και να στείλει κάποιους στην Κίνα για επιπλέον κατάρτιση. Η αναλογία του κινεζικού προσωπικού θα μειωθεί τελικά κάτω από το 10%, πρόσθεσε εκπρόσωπος.

«Παλαιότερα υπήρχε κυρίως γερμανική τεχνολογία, τώρα είναι κινεζική. Τι διαφορά κάνει; Εδώ στην Ισπανία, πάντα προσφέραμε εργασία», δήλωσε ο Roque Ordovás Mangirón, υπεύθυνος αποστολών της Stellantis.

«Καθώς το εργοστάσιο θα αυξήσει την παραγωγή, θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας για Ισπανούς εργαζόμενους», είπε ο Jose Juan Arceiz, γενικός γραμματέας της τοπικής ένωσης UGT. «Αυτό το έργο πρέπει να πετύχει, και όλοι πρέπει να κάνουν το μέρος τους».

Διαβάστε ακόμη