Η μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία της Νορβηγίας, η Equinor, και οι εταίροι της εγκατέλειψαν τα σχέδια για ηλεκτροδότηση του κοιτάσματος Wisting από την ξηρά, λόγω υψηλού κόστους και τεχνικής πολυπλοκότητας, ανακοίνωσε την Πέμπτη, και μετέδωσε το Reuters.
Το κοίτασμα Wisting είναι η μεγαλύτερη ανεκμετάλλευτη ανακάλυψη στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα, με εκτιμώμενους πόρους σχεδόν 500 εκατομμυρίων βαρελιών ισοδύναμου πετρελαίου. «Η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά έχει αξιολογηθεί διεξοδικά, αλλά απορρίφθηκε λόγω τεχνικής πολυπλοκότητας και υψηλού κόστους», δήλωσε ο Τροντ Μποκν, ανώτερος αντιπρόεδρος ανάπτυξης έργων της Equinor.
«Συνεχίζουμε πλέον την εργασία μας με βάση λύση παραγωγής ενέργειας που χρησιμοποιεί αποδοτική αεριοστροβιλική τεχνολογία», πρόσθεσε σε ανακοίνωσή του.
Στο τέλος του 2027 η τελική επενδυτική απόφαση από την Equinor
Η τελική επενδυτική απόφαση αναμένεται προς το τέλος του 2027. Εφόσον εγκριθεί, το κοίτασμα Wisting θα μπορούσε να παράγει για περίπου 30 χρόνια. Η Equinor (42,5%) λειτουργεί την άδεια μαζί με την Aker BP (27,5%), τη κρατική Petoro (20%) και την INPEX Idemitsu (10%).
Η Equinor και οι εταίροι της υπέβαλαν την Πέμπτη για δημόσια διαβούλευση ένα προτεινόμενο πρόγραμμα περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την ανάπτυξη του κοιτάσματος. Οι εταίροι έχουν επιλέξει ως βασική λύση ανάπτυξης ένα πλωτό σύστημα παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Παράλληλα, θα εξεταστεί η δυνατότητα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) για τη μείωση των εκπομπών CO2 από την παραγωγή, σύμφωνα με την Equinor.
Διαβάστε ακόμη
