Μπορεί το τοπίο σε σχέση με τις αγροτικές κινητοποιήσεις να μην έχει ξεκαθαρίσει, ωστόσο αρκετοί είναι εκείνοι που προετοιμάζονται για τις γιορτές, με το πρώτο κύμα των εκδρομέων των Χριστουγέννων να αναμένεται μέσα στα επόμενα 24ωρα. «Σύμμαχος» για τους οδηγούς Ι.Χ. είναι οι χαμηλές τιμές των υγρών καυσίμων, γεγονός που, όπως φαίνεται, θα αναθερμάνει τη χαμηλή ζήτηση που καταγράφεται μέχρι τώρα. Οι χαμηλές τιμές του Brent, το οποίο για πρώτη φορά μετά τον Μάιο κινείται κάτω από τα 60 δολάρια το βαρέλι, αποτελούν έναν από τους βασικούς λόγους.
Όπως αναφέρει στο energygame ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αττικής Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Νίκος Παπαγεωργίου, οι τιμές στην αμόλυβδη βρίσκονται σε πτώση, ωστόσο η ζήτηση παραμένει μειωμένη. Αυτή τη στιγμή, όπως τονίζει χαρακτηριστικά, «οι τιμές του Brent βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, καταγράφοντας μείωση 12%, και αυτή η πτώση αποτυπώνεται στην αντλία των ελληνικών πρατηρίων».
Μείωση 4-5 λεπτά στην αμόλυβδη βενζίνη
Όπως επισημαίνουν πρατηριούχοι, από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας καταγράφεται πτώση των τιμών στην αντλία, με τη μέση τιμή της αμόλυβδης να διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή πανελλαδικά στα 1,743 ευρώ ανά λίτρο, μειωμένη σχεδόν κατά 2%. Παράλληλα, όπως σημειώνει ο κ. Παπαγεωργίου, μέσα στις επόμενες ημέρες η τιμή της αμόλυβδης αναμένεται να φτάσει τα 1,69 ευρώ ανά λίτρο. Πρόκειται για μια από τις χαμηλότερες τιμές που έχουν καταγραφεί από την αρχή της χρονιάς, ενώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι μειωμένες κατά 2-3%.
Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι εξακολουθεί να υφίσταται το πρόβλημα των διαφοροποιημένων τιμών μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας. Έτσι, για παράδειγμα, στον νομό Κυκλάδων η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 2,009 ευρώ ανά λίτρο.
Μειωμένη ζήτηση για καύσιμα
Ο κ. Γιώργος Ασμάτογλου, πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, αναφέρει στο energygame ότι, παρότι οι τιμές το τελευταίο διάστημα είναι λίγο-πολύ σταθερές και σε κάποιον βαθμό μειωμένες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, δεν παρατηρείται αναθέρμανση της ζήτησης. Όπως εξηγεί, ο λόγος είναι ότι «είναι άδειες οι τσέπες των καταναλωτών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε «χαμηλές πτήσεις» κινείται και το πετρέλαιο θέρμανσης, η τιμή του οποίου διαμορφώνεται στα 1,140 ευρώ ανά λίτρο πανελλαδικά. Ο βασικός λόγος είναι ότι ο καιρός στη Νότια Ελλάδα δεν είναι αρκετά κρύος, γεγονός που διατηρεί τη ζήτηση σε χαμηλά επίπεδα. Εξαίρεση αποτελεί η Βόρεια Ελλάδα, όπου η ζήτηση εμφανίζεται αυξημένη.
Τι ζητούν οι πρατηριούχοι
Την ίδια ώρα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, με επιστολή της προς τους βουλευτές, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον του κλάδου, ο οποίος, όπως τονίζει, συρρικνώνεται με ταχύ ρυθμό, ζητώντας την επιδότηση του συστήματος εισροών-εκροών. Η ομοσπονδία αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «ο κλάδος μέσα σε έναν μόλις χρόνο καλείται να επωμιστεί κόστος που συνολικά υπερβαίνει τα 80.000.000 ευρώ, ποσό το οποίο επιβαρύνει χιλιάδες επαγγελματίες, την ώρα που μόνο ελάχιστες επιχειρήσεις που υποστηρίζουν τα πρατήρια ωφελούνται από τις νέες υποχρεώσεις». Υπό αυτό το πλαίσιο, δεν αποκλείει κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα. Σημειώνεται ότι στόχος του νέου συστήματος εισροών-εκροών είναι να θέσει «φραγμό» στη συνέχιση παραβατικών πρακτικών.
Τέλος, έντονη συζήτηση έχει προκαλέσει τις τελευταίες ώρες το προσωρινό λουκέτο στη Jetoil, η οποία διαθέτει στην αγορά δίκτυο πρατηρίων που αριθμεί περίπου 100 σημεία. Στο ερώτημα κατά πόσο μπορεί να επηρεαστεί η τροφοδοσία, πηγές της αγοράς εμφανίζονται καθησυχαστικές, καθώς τα πρατήρια με το σήμα της εταιρείας μπορούν, θεωρητικά, να τροφοδοτηθούν από άλλες εταιρείες. «Κάτι τέτοιο προβλέπεται από τον νόμο, ωστόσο θα χρειαστεί και η σύμφωνη γνώμη της μητρικής», αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.
Διαβάστε ακόμη
