Οι εισαγωγές πετρελαίου στην ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ αυξήθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 2,5 ετών τον Σεπτέμβριο, λόγω της αύξησης των φορτίων από τη Μέση Ανατολή, καθώς τα διυλιστήρια αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για την κάλυψη της μείωσης των προμηθειών αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία παρακολούθησης πλοίων, αναλυτές και πηγή από διυλιστήριο, που επικαλείται το Reuters.

Τα διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου των ΗΠΑ αυξάνουν τις εισαγωγές πετρελαίου για να καλύψουν το αυξανόμενο κενό που αφήνει η μείωση των προμηθειών βαρέος αργού πετρελαίου, ιδίως από τη Βενεζουέλα, η οποία υπόκειται σε αμερικανικές κυρώσεις.

Βενεζουέλα, πετρέλαιο © EPA/MIGUEL GUTIERREZ

Βενεζουέλα, πετρέλαιο © EPA/MIGUEL GUTIERREZ

Εν τω μεταξύ, τα εγχώρια αποθέματα πετρελαίου έχουν μειωθεί μετά την επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ στη Ρωσία για το αργό πετρέλαιο και τα προϊόντα πετρελαίου μετά την εισβολή της στην Ουκρανία το 2022, αποκόπτοντας έναν βασικό προμηθευτή πετρελαίου και αναγκάζοντας τα διυλιστήρια να βρουν εναλλακτικές πηγές.

Οι εισαγωγές πετρελαίου στην ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ, όπου βρίσκεται πάνω από το 55% της συνολικής ικανότητας διύλισης των ΗΠΑ, αυξάνονται από τον Ιούλιο και ήταν σε πορεία να φτάσουν τα 541.000 βαρέλια την ημέρα τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας το υψηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2023, σύμφωνα με την Kpler.

Τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές πετρελαίου από τις χώρες του Κόλπου έφτασαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ενισχυμένες από τους όγκους από τη Σαουδική Αραβία, το Ιράκ και το Κουβέιτ, σύμφωνα με την Kpler.

Η μεταφορά ιρακινού μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο στην ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ με δεξαμενόπλοια Suezmax είναι οικονομικά βιώσιμη από τις αρχές Ιουλίου, σύμφωνα με τον Hoa Nguyen, ιδιοκτήτη της Sparta Commodity, αναφερόμενος σε δεξαμενόπλοια που μπορούν να μεταφέρουν έως και ένα εκατομμύριο βαρέλια.

Το τέλος της περιόδου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη Μέση Ανατολή έχει επίσης απελευθερώσει περισσότερα βαρέλια μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο για να καλύψει την ισχυρή ζήτηση στην ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ, πρόσθεσε ο Nguyen.

«Εν ολίγοις, υπάρχει πολύ μεγαλύτερη διαθεσιμότητα υπολειμματικών καυσίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο αυτή τη στιγμή, τα οποία είναι περιζήτητα από το σύστημα διύλισης των ΗΠΑ και τα οποία θα συμβάλουν στην αύξηση της απόδοσης του ντίζελ εκεί», δήλωσε ο Nguyen.

Η μείωση των διαθέσιμων αποθεμάτων αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα και η μεγαλύτερη διαθεσιμότητα μαζούτ από τη Μέση Ανατολή, σε συνδυασμό με τα υψηλά περιθώρια κέρδους των προϊόντων, έχουν οδηγήσει ορισμένα διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου των ΗΠΑ να χρησιμοποιούν περισσότερο μαζούτ τους τελευταίους δύο μήνες, σύμφωνα με πηγή από διυλιστήριο.

Διαβάστε ακόμη