Οι παγκόσμιες εταιρείες εμπορίας εμπορευμάτων Vitol και Glencore αναμένεται να υποβάλουν επίσημες προσφορές για το 50% των μετοχών της Chevron στο δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με πέντε άτομα που είναι εξοικειωμένα με το θέμα και επικαλείται το Reuters.
Η αξία ολόκληρου του διυλιστηρίου εκτιμάται σε περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια, σύμφωνα με ένα από τα άτομα που έχει άμεση γνώση της πώλησης. Οι εταιρείες με έδρα την Ελβετία επιλέχθηκαν αυτό το μήνα και η Chevron επιδιώκει να λάβει τις τελικές δεσμευτικές προσφορές κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου.
Οι εταιρείες Vitol και Glencore, οι οποίες διαθέτουν και άλλα διυλιστήρια στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, ενδιαφέρονται να αποκτήσουν περισσότερα και να αυξήσουν τον όγκο των συναλλαγών στην περιοχή, σύμφωνα με τις πηγές. Η Σιγκαπούρη είναι ο μεγαλύτερος κόμβος εμπορίου πετρελαίου στην Ασία και το μεγαλύτερο λιμάνι ανεφοδιασμού στον κόσμο, όπου τα διυλισμένα προϊόντα αναμιγνύονται, πωλούνται ή επανεξάγονται.
Το διυλιστήριο στο νησί Jurong είναι ένα από τα τρία μεγαλύτερα διυλιστήρια της πόλης-κράτους και έχει δυναμικότητα επεξεργασίας αργού πετρελαίου περίπου 290.000 βαρέλια την ημέρα. Το υπόλοιπο 50% ανήκει στον κινεζικό κρατικό πετρελαϊκό γίγαντα PetroChina μέσω της μονάδας Singapore Petroleum.
Η PetroChina έχει το δικαίωμα πρώτης άρνησης για την αγορά του μεριδίου της Chevron. Δεν απάντησε αμέσως στο αίτημα του Reuters για σχόλιο σχετικά με το αν σκοπεύει να υποβάλει προσφορά για το περιουσιακό στοιχείο.
Το Reuters δεν μπόρεσε να μάθει αν και άλλες εταιρείες σχεδίαζαν να υποβάλουν επίσημες προσφορές. Οι πηγές δεν είχαν εξουσιοδότηση να μιλήσουν στα μέσα ενημέρωσης και αρνήθηκαν να αποκαλυφθούν.
Οι Chevron, Vitol και Glencore αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Morgan Stanley ( η οποία ορίστηκε να χειριστεί την πώληση της συμμετοχής της Chevron στη Singapore Refining Company καθώς και άλλων περιουσιακών στοιχείων στην Ασία, αρνήθηκε επίσης να σχολιάσει.
Η μεγάλη αμερικανική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου βρίσκεται σε διαδικασία περικοπής δαπανών ύψους έως 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το τέλος του 2026. Οι εγκαταστάσεις τερματικών σταθμών και αποθήκευσης καυσίμων στην Αυστραλία και τις Φιλιππίνες, καθώς και οι πρατήρια λιανικής πώλησης στη Μαλαισία, είναι επίσης διαθέσιμα προς πώληση, ανέφεραν δύο από τις πηγές, προσθέτοντας ότι όλα αυτά τα περιουσιακά στοιχεία θα μπορούσαν να αγοραστούν ως πακέτο ή ξεχωριστά.
Η Vitol κατέχει ένα διυλιστήριο 32.000 βαρελιών την ημέρα στο Tanjung Bin της Μαλαισίας και έχει μερίδιο 50% στον τερματικό σταθμό ATB Oil στο Tanjung Pelapas, δίπλα στο νησί Jurong της Σιγκαπούρης. Κατέχει επίσης την Viva Energy, η οποία λειτουργεί το διυλιστήριο 120.000 βαρελιών την ημέρα στο Geelong της Αυστραλίας.
Η Glencore, μέσω μιας κοινοπραξίας με την ινδονησιακή Chandra Asri, κατέχει μέρος της Aster Chemicals and Energy της Σιγκαπούρης, η οποία αποκτήθηκε από τη Shell (σε μια συμφωνία που ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο).
Η Aster λειτουργεί επί του παρόντος ένα διυλιστήριο 237.000 bpd και ένα χημικό συγκρότημα στο Pulau Bukom και στο Jurong Island.
Διαβάστε ακόμη
