Η Ρωσία αναθεώρησε προς τα πάνω το σχέδιο εξαγωγών αργού πετρελαίου από τα δυτικά λιμάνια κατά 200.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) για τον Αύγουστο, σε σχέση με το αρχικό πρόγραμμα, έπειτα από τις ουκρανικές επιθέσεις με drones που διέκοψαν τη λειτουργία διυλιστηρίων και απελευθέρωσαν μεγαλύτερες ποσότητες αργού για αποστολή, ανέφερε το Reuters. Ωστόσο, ο σχεδιασμός των εξαγωγών παραμένει αβέβαιος λόγω των συνεχιζόμενων χτυπημάτων και των μεταβαλλόμενων χρονοδιαγραμμάτων επισκευών, οπότε αναμένονται καθυστερήσεις και αναθεωρήσεις ποσοτήτων.
«Οι επιθέσεις συνεχίζονται και οι προθεσμίες επισκευών αλλάζουν καθημερινά. Δεν είναι σαφές πόσο πετρέλαιο μπορεί να φορτώσει η Ρωσία αυτόν ή τον επόμενο μήνα», είπε μία από τις πηγές του Reuters. Το ρωσικό Υπουργείο Ενέργειας και η κρατική εταιρεία αγωγών Transneft δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα για σχόλιο.
Οι διακοπές στη λειτουργία έρχονται σε μια περίοδο που η Μόσχα επιδιώκει να αυξήσει τα έσοδά της, παρά τις δυτικές κυρώσεις και την πίεση των ΗΠΑ προς βασικούς αγοραστές να μειώσουν τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου. Οι φορτώσεις από τα λιμάνια Primorsk, Novorossiisk και Ust-Luga αναμένεται να φτάσουν περίπου τα 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, έναντι του αρχικού σχεδίου για 1,8 εκατ. bpd, σύμφωνα με τις πηγές.
Η προσαρμογή αυτή ακολουθεί επιθέσεις σε 10 ρωσικά διυλιστήρια αυτόν τον μήνα, που οδήγησαν σε παύση λειτουργίας εγκαταστάσεων που αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 17% της εθνικής δυναμικότητας επεξεργασίας, δηλαδή 1,1 εκατ. bpd, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters.
Η Ουκρανία στόχευσε επίσης τον αγωγό Druzhba και τον σταθμό άντλησης Unecha στην περιοχή Bryansk, μια βασική οδό για παραδόσεις αργού προς την Ust-Luga, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα εξαγωγών της Ρωσίας. Μία πηγή εκτίμησε ότι η ζημιά στον αγωγό Druzhba και στη διαδρομή προς την Ust-Luga θα μπορούσε να μειώσει τις εξαγωγές έως και κατά 500.000 bpd. Η διαθεσιμότητα πλοίων στο τέλος Αυγούστου είναι επίσης περιορισμένη, περιορίζοντας τη δυνατότητα της Ρωσίας να αυξήσει τις αποστολές, πρόσθεσε το ίδιο άτομο.
Οι φορτώσεις από τα δυτικά ρωσικά λιμάνια συνήθως προσαρμόζονται με βάση την παραγωγή των διυλιστηρίων, καθώς τα περισσότερα βρίσκονται στο κεντρικό τμήμα της Ρωσίας. Οι εξαγωγές προς ανατολάς παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστες.
Διαβάστε ακόμη