Οι πρόσφατες προσπάθειες της Ουάσιγκτον να περιορίσει τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου προς την Ινδία έχουν δημιουργήσει αβεβαιότητα σχετικά με το πού θα καταλήξουν τα εκατομμύρια βαρέλια που προορίζονταν προηγουμένως για τη χώρα της Νότιας Ασίας. Τον Ιούλιο του 2025, η Ρωσία εξήγαγε περίπου 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα στην Ινδία, και με τα κρατικά διυλιστήρια της Ινδίας να υποχωρούν λόγω έλλειψης κυβερνητικής καθοδήγησης, μεγάλο μέρος αυτού του πετρελαίου αναζητά νέους αγοραστές.

Η Κίνα αναδεικνύεται ως ο πιο πιθανός προορισμός για το εκτοπισμένο ρωσικό αργό πετρέλαιο, γράφει το Reuters. Σε αντίθεση με την Ινδία, η Κίνα δεν αναγνωρίζει μονομερείς κυρώσεις και ήδη εισάγει σημαντικές ποσότητες ρωσικού και ιρανικού πετρελαίου. Ωστόσο, η Κίνα παραμένει επιφυλακτική όσον αφορά την υπερβολική εξάρτηση από έναν μόνο προμηθευτή, και τα διυλιστήρια της μπορεί να έχουν περιορισμένη ικανότητα να απορροφήσουν επιπλέον βαρέλια, ιδιαίτερα σε περίοδο οικονομικής επιβράδυνσης. Τα κινεζικά διυλιστήρια προτιμούν το αργό ESPO από την Άπω Ανατολή της Ρωσίας και το φθηνό ιρανικό πετρέλαιο αντί για το ρωσικό αργό τύπου Urals, το οποίο έχει προβλήματα ποιότητας όπως περιεκτικότητα σε μέταλλα, που αποθαρρύνουν τα ανεξάρτητα διυλιστήρια.

Οι αναλυτές εκτιμούν τα κινεζικά διυλιστήρια θα μπορούσαν να επεξεργαστούν μεταξύ 400.000 και 700.000 βαρέλια την ημέρα από το αργό πετρέλαιο Urals, ενδεχομένως και περισσότερα αν οι τιμές πέσουν. Ωστόσο, αυτό εξακολουθεί να αφήνει ένα σημαντικό πλεόνασμα στην αγορά.

Η Τουρκία είναι ένας άλλος πιθανός αγοραστής, αλλά ενδέχεται να αποφύγει την αύξηση των ρωσικών εισαγωγών λόγω τεχνικών περιορισμών των διυλιστηρίων και για να αποφύγει πιθανές κυρώσεις από τις ΗΠΑ. Η ίδια η Ρωσία θα μπορούσε να απορροφήσει μέρος του πλεονάσματος αυξάνοντας την παραγωγική ικανότητα των διυλιστηρίων έως και 500.000 βαρέλια την ημέρα και αξιοποιώντας την αποθηκευτική ικανότητα, η οποία σήμερα ανέρχεται σε περίπου 100 εκατομμύρια βαρέλια στην ξηρά.

Εάν τα βαρέλια αργού πετρελαίου που έχουν μετατοπιστεί δυσκολευτούν να βρουν αγοραστές, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα μπορούσε να μειωθεί, οδηγώντας ενδεχομένως σε αύξηση των τιμών κατά 10 έως 20 δολάρια ανά βαρέλι, σύμφωνα με την Capital Economics. Ωστόσο, οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι κυρώσεις δημιουργούν σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με το πόσο ελεύθερα μπορούν να ανακατευθυνθούν αυτές οι ροές πετρελαίου.