Το πετρελαιοφόρο Talara, ναυλωμένο από τον μεγάλο ενεργειακό όμιλο BP, έφυγε από το λιμάνι Vadinar της πρόσφατα υπό έγκριση ινδικής εταιρείας διύλισης Nayara Energy χωρίς να φορτώσει ντίζελ, όπως είχε προγραμματιστεί, σύμφωνα με πέντε πηγές του κλάδου και ναυτιλιακά στοιχεία στο LSEG.
Το πλοίο επρόκειτο να φορτώσει 60.000 μετρικούς τόνους (447.000 βαρέλια) ντίζελ εξαιρετικά χαμηλού θείου στις 21 Ιουλίου, με το φορτίο να κατευθύνεται στην Αφρική, όπως έδειξαν τα δεδομένα της LSEG, γράφει το Reuters.
Η αλλαγή στο σχέδιο φόρτωσης υποδηλώνει ότι οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβλήθηκαν στη Nayara την Παρασκευή διαταράσσουν τις εξαγωγές διυλισμένων προϊόντων από το διυλιστήριο που υποστηρίζεται από τη Ρωσία, έναν από τους δύο ιδιωτικούς εξαγωγείς καυσίμων στην Ινδία.
Το πλοίο, Talara, δεν φόρτωσε το φορτίο μετά την επιβολή των κυρώσεων από την ΕΕ, δήλωσε μία από τις πηγές. Το πακέτο κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας λόγω του πολέμου της στην Ουκρανία είχε ως στόχο να επιφέρει περαιτέρω πλήγματα στη ρωσική βιομηχανία πετρελαίου και ενέργειας.
Η BP έχει έκτοτε απελευθερώσει το πλοίο, καθιστώντας το διαθέσιμο για ναύλωση εντός της Ινδίας ή της περιοχής της Μέσης Ανατολής, ανέφεραν δύο από τις πηγές.
Η Nayara ανέφερε σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα ότι καταδίκασε την «άδικη και μονομερή» απόφαση της ΕΕ να επιβάλει κυρώσεις στην εταιρεία, ενώ η Ινδία δήλωσε την Παρασκευή ότι δεν υποστηρίζει τις «μονομερείς κυρώσεις» της ΕΕ.
Διαβάστε ακόμη