Η αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία Chevron έχει ζητήσει μη δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του 50% του μεριδίου της στη Singapore Refining Company (SRC), μεταξύ άλλων και από τον εταίρο της κοινοπραξίας PetroChina, δήλωσαν στο Reuters οκτώ πηγές με γνώση του θέματος.
Η Chevron μετρά επίσης το ενδιαφέρον για την πώληση άλλων περιουσιακών στοιχείων στην Ασία, συμπεριλαμβανομένων τερματικών εγκαταστάσεων και εγκαταστάσεων αποθήκευσης καυσίμων στην Αυστραλία και τις Φιλιππίνες, ανέφεραν οι πηγές.
Οι πιθανές πωλήσεις έρχονται καθώς η Chevron αναδιαρθρώνει σε παγκόσμιο επίπεδο τις δραστηριότητές της για τον εξορθολογισμό και τη μείωση του κόστους, μια διαδικασία που θα μπορούσε να την οδηγήσει σε απολύσεις έως και 20% του εργατικού δυναμικού της μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.
Η Chevron έχει διορίσει τη Morgan Stanley για να διερευνήσει την πώληση του διυλιστηρίου SRC στη Σιγκαπούρη και άλλων ασιατικών περιουσιακών στοιχείων, ανέφερε μία από τις πηγές. Η Morgan Stanley αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η PetroChina, η οποία κατέχει το άλλο 50% της SRC μέσω της μονάδας της Singapore Petroleum Co Ltd, έχει δικαίωμα πρώτης άρνησης για την αγορά του μεριδίου της Chevron, ανέφεραν τρεις από τις πηγές.
«Η Chevron δεν σχολιάζει εμπορικά θέματα ως θέμα μακροχρόνιας πολιτικής», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η PetroChina δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα σχολιασμού.
Άλλες εταιρείες που κλήθηκαν να εξετάσουν τη συμμετοχή στο διυλιστήριο περιλαμβάνουν τον παγκόσμιο οίκο συναλλαγών Glencore , ανέφεραν τρεις από τις πηγές.
Η Glencore δεν σχολιάζει φήμες ή εικασίες της αγοράς, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Οι αγοραστές κλήθηκαν να υποβάλουν μη δεσμευτικές προσφορές τον Ιούλιο, ανέφεραν οι τρεις πηγές.
Μία από τις πηγές ανεβάζει την αξία του μεριδίου της Chevron στην επιχείρηση διύλισης της Σιγκαπούρης σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Δύο εμπειρογνώμονες του κλάδου που δεν συμμετείχαν στη διαδικασία έδωσαν εκτιμώμενες αποτιμήσεις για το 50% του εργοστασίου που κυμαίνονταν από 300 έως 500 εκατομμύρια δολάρια.
Το διυλιστήριο SRC έχει δυναμικότητα επεξεργασίας αργού περίπου 290.000 βαρέλια ημερησίως, γεγονός που το καθιστά το μικρότερο διυλιστήριο της Σιγκαπούρης. Περιλαμβάνει επτά θέσεις ελλιμενισμού, όλες από τις οποίες μπορούν να χειριστούν πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC), σύμφωνα με την ιστοσελίδα της SRC.
Τον περασμένο μήνα, η Chevron πούλησε το μερίδιό της στη Chevron Phillips Singapore Chemicals στην Aster Chemicals and Energy, μια κοινοπραξία μεταξύ της Chandra Asri και της Glencore.
Μια συμφωνία για το διυλιστήριο θα σηματοδοτούσε τη δεύτερη πρόσφατη έξοδο ενός παγκόσμιου μεγαλομετόχου από τον τομέα διύλισης της Σιγκαπούρης, ο οποίος υπόκειται σε φόρο άνθρακα που έχει αυξήσει το λειτουργικό κόστος και έχει μειώσει την ανταγωνιστικότητα σε σχέση με τις επιχειρήσεις αλλού.
Τον Απρίλιο, η Shell ολοκλήρωσε την πώληση των εγκαταστάσεών της στα νησιά Bukom και Jurong της Σιγκαπούρης στην κοινοπραξία Chandra Asri-Glencore, εγκαταλείποντας μια λειτουργία που χρονολογείται από το 1961.
Διαβάστε ακόμη