Η Ρωσία έχει αυξήσει τις αποστολές πετρελαίου από την Αρκτική προς τη Συρία, σύμφωνα με δεδομένα ναυτιλίας που επικαλούνται πηγή της βιομηχανίας και η πλατφόρμα LSEG. Η Συρία χρειάζεται το πετρέλαιο αυτό ως πρώτη ύλη για τα διυλιστήριά της, ειδικά μετά τη μείωση των ιρανικών παραδόσεων, οι οποίες ήταν βασική πηγή κατά την περίοδο διακυβέρνησης Άσαντ, αναφέρει το Bloomberg.
Η Μόσχα θεωρεί εδώ και καιρό τη Συρία ως στρατηγικό κόμβο για το εμπόριο και τις στρατιωτικές της επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Παρά την αποδυνάμωση της επιρροής της Ρωσίας μετά την ανατροπή του φιλορωσικού προέδρου Μπασάρ αλ-Άσαντ τον Δεκέμβριο, το Κρεμλίνο ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τη νέα, ισλαμιστικά καθοδηγούμενη κυβέρνηση της Συρίας για τη διατήρηση των στρατιωτικών της βάσεων στη δυτική Συρία — συγκεκριμένα, της ναυτικής βάσης στην Ταρτούς και της αεροπορικής βάσης Χμέιμιμ κοντά στη Λατάκια.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το δεξαμενόπλοιο Mitzel, το οποίο, παρότι υπόκειται σε κυρώσεις των ΗΠΑ, φόρτωσε περίπου 140.000 μετρικούς τόνους ρωσικού πετρελαίου στο λιμάνι του Μούρμανσκ και κατευθύνεται προς το λιμάνι της Μπανιάς, το οποίο έχει ήδη δεχτεί αρκετές παρόμοιες παραδόσεις. Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, τα δεξαμενόπλοια Sakina, Aquatica και Sabina μετέφεραν επίσης ρωσικό πετρέλαιο προς τη Συρία, με τις συνολικές αποστολές να φτάνουν τους 350.000 μετρικούς τόνους — δηλαδή περίπου 2,6 εκατομμύρια βαρέλια — από τις αρχές του έτους.
Η Ρωσία αναγκάζεται να αναζητήσει εναλλακτικούς αγοραστές για το αρκτικό πετρέλαιό της μετά τις κυρώσεις των ΗΠΑ που επιβλήθηκαν τον Ιανουάριο στον παραγωγό Gazprom Neft και στα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν αυτό το πετρέλαιο. Εκτός από αργό πετρέλαιο, η Ρωσία έχει επίσης αποστείλει ντίζελ στη Συρία το 2025. Το διυλιστήριο της Μπανιάς είχε τεθεί προσωρινά εκτός λειτουργίας τον Δεκέμβριο λόγω της διακοπής των ιρανικών παραδόσεων, ωστόσο τον Απρίλιο το υπουργείο Πετρελαίου της Συρίας ανακοίνωσε την επανεκκίνησή του μετά την παραλαβή νέων φορτίων, αν και υπογράμμισε ότι συνεχίζονται τεχνικές εργασίες χωρίς να αποκαλύψει την τρέχουσα δυναμικότητα λειτουργίας του. Τέλος, τόσο η Gazprom Neft, η οποία παράγει τις ποικιλίες ARCO και Novy Port, όσο και το συριακό υπουργείο Πετρελαίου, δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλια.
Διαβάστε ακόμη