Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) θα πρέπει να χαλαρώσει τους στόχους μείωσης εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα, βαν και φορτηγά, με μεγαλύτερα διαστήματα συμμόρφωσης και μεγαλύτερο ρόλο για υβριδικά οχήματα και εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας την Τετάρτη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) κατέθεσε προτάσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία αναμένεται να αναθεωρήσει τους στόχους έως το τέλος του έτους, λαμβάνοντας υπόψη τις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος από τους αμερικανικούς δασμούς και την κυριαρχία της Κίνας στα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με το Reuters.
Τι υποστηρίζει η ACEA
Η ACEA υποστηρίζει ότι η πλήρης μείωση των εκπομπών CO2 νέων αυτοκινήτων και βαν κατά 100% έως το 2035, με ενδιάμεσους στόχους το 2030, δεν είναι πλέον εφικτή, καθώς οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πρόστιμα για παράγοντες εκτός ελέγχου τους, όπως η ανεπαρκής διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης ή η χαμηλή ζήτηση.
Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μερίδιο αγοράς περίπου 15,8% για νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ, 8,5% για βαν και 3,6% για φορτηγά.
Για τα αυτοκίνητα, η ACEA προτείνει η συμμόρφωση με τους στόχους του 2030 να βασίζεται στον μέσο όρο της πενταετίας 2028-2032, τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα να λαμβάνουν «super credit» για την επίτευξη των στόχων, και τα plug-in υβριδικά και οχήματα με επεκτάσιμη αυτονομία να διαδραματίζουν μεγαλύτερο ρόλο.
Η ACEA ζητά επίσης τα οχήματα που χρησιμοποιούν ουδέτερα καύσιμα να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα ηλεκτρικά και προτείνει κίνητρα για πρωτοβουλίες μείωσης του άνθρακα, όπως η χρήση πράσινου χάλυβα.
Για τα βαν, συνιστά την επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2 για το 2025 κατά την περίοδο 2025-2029 και την τροποποίηση του στόχου μείωσης κατά 50% για το 2030. Για τα φορτηγά, η ACEA επιθυμεί μια αναθεώρηση νωρίτερα από το προγραμματισμένο 2027 και την ανάληψη επείγουσας δράσης για να αποφευχθεί η επιβολή προστίμων στους κατασκευαστές για τη μη επίτευξη των τρεχόντων στόχων.
Η ομάδα εκστρατείας για τις μεταφορές και το περιβάλλον T&E δήλωσε ότι οι προτάσεις της ACEA θα δημιουργούσαν κενά, πράγμα που σημαίνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα έπρεπε να επιτύχουν μόνο ένα μερίδιο αγοράς 52% για τα ηλεκτρικά οχήματα το 2035.
Η ACEA δήλωσε ότι αυτή ήταν μια πολύ πρόωρη εκτίμηση και ότι η σαφής πλειοψηφία των οχημάτων που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά. Η ευελιξία δεν θα επιβραδύνει τη μετατροπή, αλλά θα εξασφαλίσει την οικονομική ασφάλεια της Ένωσης, ανέφερε.
Διαβάστε ακόμη