Την άρση του νόμου που απαγορεύει τις προσλήψεις στους δήμους – με αποτέλεσμα η σοβαρή έλλειψη προσωπικού να δυσχεραίνει την κάλυψη όχι μόνο των καθημερινών αλλά κυρίως των έκτακτων αναγκών, όπως αυτών που προκάλεσε η κακοκαιρία – ζήτησε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.
Σχολιάζοντας το νομοσχέδιο Βορίδη και την απαγόρευση νέων προσλήψεων, ο Χάρης Δούκας σημείωσε: «Η χώρα έχει βγει από τα μνημόνια, ωστόσο εμείς δεν μπορούμε να προσλάβουμε προσωπικό. Αυτό σημαίνει ότι ενώ αρκετοί υπάλληλοι αποχωρούν, δεν υπάρχει δυνατότητα να αντικατασταθούν με νέους. Αναγκαζόμαστε έτσι να στηριζόμαστε σε εργολαβίες. Επιπλέον, όταν λήγει η σύμβαση κάποιου συμβασιούχου, δεν μπορούμε να την ανανεώσουμε. Και όταν καταφεύγουμε στα δικαστήρια για να στηρίξουμε την προσωρινή παραμονή του, διατρέχουμε τον κίνδυνο κυρώσεων. Ενδεικτικά, η δήμαρχος Αγίου Δημητρίου εξακολουθεί να έχει νομικά προβλήματα από ανάλογες περιπτώσεις. Ζητάμε, λοιπόν, την κατάργηση του νόμου Βορίδη. Είναι πάγιο αίτημα όχι μόνο του δημάρχου Αθηναίων, αλλά και ολόκληρης της ΚΕΔΕ. Χρειάζεται να καταργηθεί για να λυθούν τα χέρια μας, ώστε να μπορούμε να έχουμε επαρκές προσωπικό και να μην καταφεύγουμε συνεχώς σε εργολαβίες».
Δούκας: Στην Αθήνα μόλις το 20% των δρόμων διαθέτει φρεάτια, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 40%
Αναφερόμενος στην υποστελέχωση των δήμων, τόνισε: «Οι ανάγκες είναι πιεστικές. Σήμερα, για παράδειγμα, με την έντονη βροχόπτωση χρειαζόμαστε συνεργεία στον δρόμο, αλλά και επιπλέον πόρους. Να αναφέρω έναν αριθμό: στην Αθήνα μόλις το 20% των δρόμων διαθέτει φρεάτια, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 40%. Κάναμε μελέτη και διαπιστώσαμε ότι για να φτάσουμε από το 20% στο 40% – που είναι ο μέσος όρος ασφαλείας – απαιτούνται 100 εκατ. ευρώ. Αυτή τη στιγμή έχουμε εξασφαλίσει μόνο 1 εκατ. ευρώ για έργο 700 μέτρων στη Ριζούπολη, που είναι απολύτως κρίσιμο αντιπλημμυρικό έργο, και διεκδικούμε ακόμη 1 εκατ. για τον Κολωνό, επίσης μια περιοχή μεγάλης σημασίας».
Για τα έργα στη Βασιλίσσης Όλγας ο δήμαρχος εξήγησε: «Η Β. Όλγας θα άνοιγε έτσι κι αλλιώς. Δεν επρόκειτο να γίνει πεζόδρομος. Ο σχεδιασμός της προηγούμενης δημοτικής αρχής σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού προέβλεπε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, αλλά ουσιαστικά “πριβέ”. Θα επιτρεπόταν η διέλευση μόνο σε όσους πήγαιναν για τένις από τη μία πλευρά και για καφέ στην Αίγλη από την άλλη, με είσοδο από την Ηρώδου Αττικού. Τι κάναμε εμείς; Επεκτείναμε την πεζοδρόμηση, ώστε να μπορεί ο κόσμος να περπατά στο Ζάππειο, να γίνει ο δρόμος πολυτροπικός. Διατηρούνται οι γραμμές τραμ και τρόλεϊ, αλλά πλέον θα έχουν πρόσβαση όλοι, όχι μόνο λίγοι. Και αυτό δεν δημιουργεί κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως βεβαιώνουν οι συγκοινωνιολόγοι. Έξι χρόνια χάθηκαν, με πολύ χρόνο και κόστος. Δεν μπορεί να συνεχίζεται μια κατάσταση που εγκλωβίζει την πόλη και προκαλεί συμφόρηση».
Τέλος, αναφερόμενος στα έργα στον Βοτανικό και στο νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού, ο Χάρης Δούκας τόνισε: «Η πρόοδος είναι ταχύτατη. Έχουμε επιλύσει όλα τα ζητήματα με τον Ερασιτέχνη. Σύντομα θα ξεκινήσει η θεμελίωση με την τοποθέτηση πασσάλων και οι πρώτες χωματουργικές εργασίες. Παρακολουθούμε στενά το έργο με συνεχείς συναντήσεις στο εργοτάξιο. Πρόκειται για μια μεγάλη ανάπλαση, που περιλαμβάνει απαλλοτριώσεις, δρόμους και υποδομές, με συνολικό κόστος – δημόσιο και ιδιωτικό – πάνω από 500 εκατ. ευρώ. Έργο τέτοιας κλίμακας η Αθήνα δεν έχει ξαναδεί εδώ και πολλές δεκαετίες».
Διαβάστε ακόμη