Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία θα επιταχυνθεί μετά το 2030, καθώς θα τεθούν σε ισχύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών, σε αντίθεση με τη σταδιακή μετάβαση που παρατηρείται μέχρι στιγμής, δήλωσαν στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας στη διάσκεψη APPEC που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στη Σιγκαπούρη.
Η απογείωση αυτή τη δεκαετία αναμένεται να είναι σταδιακή, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν παράγοντες όπως η αστάθεια του εμπορίου και η γεωπολιτική αβεβαιότητα, αλλά τα οφέλη αναμένεται να γίνουν αισθητά τα επόμενα 10 χρόνια, γράφει το Reuters.
«Μεταξύ 2030 και 2040, πιστεύω ότι θα δούμε μια πραγματική μετατόπιση προς τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα», δήλωσε η Emma Mazhari, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Maersk Oil Trading.
Οι κανονισμοί, συμπεριλαμβανομένου του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας εκπομπών και των προτύπων για τα καύσιμα στην ναυτιλία, οδηγούν την αλλαγή, δήλωσε η Mazhari.
«Ήδη μπορούμε να δούμε ότι όταν ανεφοδιάζουμε με καύσιμα στην Ευρώπη, υπάρχει αυξημένη προσφορά καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα… οπότε σίγουρα θα υπάρξουν πολλές αλλαγές», δήλωσε.
Λόγω της αναμενόμενης αλλαγής, η Maersk δεν επενδύει πλέον σε πλοία που λειτουργούν με ένα μόνο καύσιμο.
«Αν επενδύσουμε σε νέα περιουσιακά στοιχεία τώρα, αυτά πρέπει να είναι διπλού καυσίμου, ώστε να έχουμε την επιλογή να διασφαλίσουμε ότι θα μπορέσουμε να ανακτήσουμε τις επενδύσεις σε μακροπρόθεσμη κλίμακα», δήλωσε ο Mazhari.
Ο Takeshi Hashimoto, Διευθύνων Σύμβουλος της δεύτερης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας της Ιαπωνίας, Mitsui O.S.K. Lines, δήλωσε στη διάσκεψη ότι τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα επικεντρωθούν πρώτα στη μείωση των εκπομπών μέσω «αποδεδειγμένων προϊόντων» όπως το LNG και η μεθανόλη.
Η MOL διερευνά επίσης ενεργά τη χρήση της αιολικής ενέργειας για την υποβοήθηση των συστημάτων πρόωσης των πλοίων, πρόσθεσε.
Ο Hashimoto πρόσθεσε ότι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας βρίσκεται σε φάση «stop and go» επί του παρόντος, αν και η ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, όπως η πράσινη αμμωνία, η πράσινη μεθανόλη και το βιομεθάνιο, θα είναι επιτακτική ανάγκη για τον κλάδο μακροπρόθεσμα.
Ο κλάδος της ναυτιλίας διερευνά εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα για να μειώσει την εξάρτησή του από το πετρέλαιο, καθώς προσπαθεί να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών.
Διαβάστε ακόμη