Η Apple δεν μπορεί πλέον να διαφημίζει το Apple Watch ως «προϊόν ουδέτερο σε CO2» στη Γερμανία, μετά από απόφαση δικαστηρίου την Τρίτη που δικαίωσε περιβαλλοντικές οργανώσεις, κρίνοντας ότι η αμερικανική εταιρεία παραπλάνησε τους καταναλωτές.

Η Apple είχε προωθήσει τη συσκευή στο διαδίκτυο ως «το πρώτο μας προϊόν ουδέτερο σε CO2», ισχυρισμό που το δικαστήριο της Φρανκφούρτης έκρινε αβάσιμο και σε παραβίαση του γερμανικού νόμου περί ανταγωνισμού, σύμφωνα με το Reuters.

Η εταιρεία βασίστηκε στην έννοια της ουδετερότητας άνθρακα σε ένα έργο που λειτουργεί στην Παραγουάη, στο οποίο αντισταθμίζει τις εκπομπές με τη φύτευση ευκαλύπτων σε μισθωμένα εδάφη. Ωστόσο, το δικαστήριο σημείωσε ότι τα μισθωτήρια για το 75% της έκτασης δεν είναι εξασφαλισμένα πέραν του 2029 και ότι η Apple δεν μπορεί να εγγυηθεί την ανανέωσή τους. «Δεν υπάρχει ασφαλές μέλλον για τη συνέχιση του δασικού έργου», αναφέρει η ανακοίνωση.

Η περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe (DUH), που υπέβαλε την υπόθεση κατά της Apple, χαρακτήρισε την απόφαση επιτυχία κατά του «greenwashing». Ο επικεφαλής της DUH, Juergen Resch, δήλωσε: «Η υποτιθέμενη αποθήκευση CO2 σε εμπορικές φυτείες ευκαλύπτων περιορίζεται μόνο σε λίγα χρόνια, οι συμβατικές εγγυήσεις για το μέλλον δεν επαρκούν και η οικολογική ακεραιότητα των μονοκαλλιεργειών δεν είναι εγγυημένη».

Διαβάστε ακόμη