Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ενίσχυσε την Τετάρτη 16 Ιουλίου την κριτική της στην εντολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα ως μια δαπανηρή πρωτοβουλία που δεν βοηθά το περιβάλλον, καθώς οι περιφερειακές προμήθειες παραμένουν χαμηλές, σύμφωνα με το Reuters.

«Η ιδέα ότι αγοράζετε βιώσιμα καύσιμα και στη συνέχεια τα μεταφέρετε για χρήση στην Ευρώπη δεν είναι ο σωστός τρόπος για να το κάνετε, διότι σαφώς αυξάνετε το αποτύπωμα άνθρακα αυτού του καυσίμου ως αποτέλεσμα του κόστους μεταφοράς», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ Willie Walsh σε στρογγυλό τραπέζι με τα μέσα ενημέρωσης στη Σιγκαπούρη.

Η ΙΑΤΑ εκτίμησε τον Ιούνιο ότι η παραγωγή του SAF, το οποίο θεωρείται υποκατάστατο του παραδοσιακού καυσίμου αεριωθουμένων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αναμένεται να φθάσει τα 2 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, ή το 0,7% της κατανάλωσης καυσίμων των αεροπορικών εταιρειών, το 2025.

«Η υποχρεωτική χρήση ενός προϊόντος που δεν είναι διαθέσιμο δεν οδηγεί σε κανένα περιβαλλοντικό όφελος», δήλωσε ο Walsh, προσθέτοντας ότι οι εταιρείες καυσίμων που έχουν την υποχρέωση να παράγουν SAF αυξάνουν επίσης το κόστος των παραδοσιακών καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών.

Σύμφωνα με την εκτίμηση της ΙΑΤΑ, είπε ότι «το κόστος που χρεώνουν υπερβαίνει κατά πολύ το πραγματικό κόστος των περιορισμένων αποθεμάτων βιώσιμου καυσίμου».

«Η ΕΕ στην πραγματικότητα διευκόλυνε τους μονοπωλιακούς προμηθευτές να αυξάνουν τις τιμές χωρίς κανένα περιβαλλοντικό όφελος», δήλωσε ο Walsh, προσθέτοντας ότι η περιοχή πρέπει να επανεκτιμήσει τους στόχους των SAF.

Σύμφωνα με την αεροπορική απαίτηση ReFuelEU, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να έχουν 6% μείγμα SAF στη χρήση καυσίμων αεριωθουμένων μέχρι το 2030. Η ΕΕ προσφέρει κάποιες επιδοτήσεις για την αγορά SAF από τις αεροπορικές εταιρείες, ανέφερε το Reuters τον Ιούνιο.

Στο μέτωπο της προσφοράς, τουλάχιστον πέντε έργα SAF στην Ασία, εκτός της Κίνας, έχουν ξεκινήσει ή προβλέπεται να ξεκινήσουν την παραγωγή φέτος, με στόχο τις εξαγωγές σε περιφερειακό επίπεδο και στην Ευρώπη. Η Σιγκαπούρη συγκαταλέγεται μεταξύ των βασικών εξαγωγέων του πράσινου καυσίμου στην ΕΕ.

Ο Walsh αμφισβήτησε επίσης τη χρήση του φοινικέλαιου ως μέσο παραγωγής βιώσιμου καυσίμου.

«Νομίζω ότι θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι υπάρχει βιώσιμο φοινικέλαιο και υπάρχει φοινικέλαιο που δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί βιώσιμο, και νομίζω ότι σε ορισμένα μέρη του κόσμου εκεί είναι πολύ άσπρο-μαύρο», δήλωσε ο Walsh.

Πρέπει να έχουμε μια πολύ πιο “διαφοροποιημένη προσέγγιση” στη χρήση του φοινικέλαιου ως πρώτη ύλη και “πολύ πιο λεπτομερή αξιολόγηση της βιωσιμότητας της πρώτης ύλης”, πρόσθεσε.

Διαβάστε ακόμη