Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ ) ανακοίνωσε την Τρίτη 17 Ιουνίου ότι συμφώνησε στον καθορισμό απαιτήσεων που θα διασφαλίζουν ότι τα νέα οχήματα σχεδιάζονται με τρόπο που να υποστηρίζει την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωσή τους.

Σε δήλωσή του, το Συμβούλιο της ΕΕ ανέφερε ότι η θέση του βασίζεται στο καθεστώς διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού (EPR), μια περιβαλλοντική πολιτική βάσει της οποίας οι παραγωγοί θεωρούνται υπεύθυνοι για ολόκληρο τον κύκλο ζωής των προϊόντων τους, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης των αποβλήτων μετά την κατανάλωση.

«Ο κανονισμός εισάγει ειδικότερα έναν υποχρεωτικό στόχο για τα ανακυκλωμένα πλαστικά και ανοίγει τη δυνατότητα να καθοριστούν μελλοντικοί στόχοι για τον ανακυκλωμένο χάλυβα, το αλουμίνιο και τις κρίσιμες πρώτες ύλες», δήλωσε το Συμβούλιο της ΕΕ, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.

Σε ανακοίνωσή της, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρέτισε τη θέση του Συμβουλίου, προσθέτοντας ότι δεν θα πρέπει να επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα του τομέα.

«Οι νέοι κανόνες ανακύκλωσης οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους πρέπει να είναι τεχνικά εφικτοί και να υποστηρίζονται από ένα συνεκτικό πλαίσιο. Ο μετασχηματισμός της ανακύκλωσης οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη», δήλωσε χαρακτηριστικά η γενική διευθύντρια της ACEA Sigrid de Vries.

Το Συμβούλιο θα ξεκινήσει τώρα διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον οριστικό καθορισμό των κανόνων.

Η συμφωνία του Συμβουλίου της ΕΕ σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς μια πιο κυκλική και βιώσιμη αυτοκινητοβιομηχανία. Με την έμφαση στην επαναχρησιμοποίηση υλικών και την ευθύνη των παραγωγών, η πρωτοβουλία στοχεύει στη μείωση αποβλήτων και στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής καινοτομίας, ενώ οι διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένονται κρίσιμες για την οριστικοποίηση του πλαισίου.

Διαβάστε ακόμη