Η ψηφιακή πλατφόρμα του Ελληνικού Ενεργειακού Διαμεσολαβητή – ENOMOS μετρά πλέον πάνω από 20 μήνες λειτουργίας, διευκολύνοντας την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών ή πελατών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου και προμηθευτών ή διαχειριστών των αντίστοιχων δικτύων. Αντικείμενο της ενεργειακής διαμεσολάβησης μπορούν, ενδεικτικά, να αποτελέσουν αμφισβητήσεις χρεώσεων, ρητρών, ύψους κατανάλωσης, ασάφειες λογαριασμών κ.ά.

Μιλώντας πρόσφατα για την πλατφόρμα, ο κ. Κομνηνός Κόμνιος, μέλος της ΡΑΑΕΥ, σε εκδήλωση (5th Energy Legal, Regulation & Compliance Forum), διευκρίνισε ότι δεν μπορούν να επιλυθούν ζητήματα που έχουν, για παράδειγμα, ποινικά χαρακτηριστικά. «Εσχάτως δεχόμαστε πολλές αναφορές που αφορούν ρευματοκλοπές, οι οποίες έχουν φτάσει και στα ποινικά δικαστήρια. Αυτές οι διαφορές εκφεύγουν της αρμοδιότητας του ενεργειακού διαμεσολαβητή. Συνήθως ασχολούμαστε με αμφισβητήσεις χρεώσεων, κατανάλωσης, ρητρών, με τον τρόπο λειτουργίας των διακανονισμών, καθώς και με ασάφειες λογαριασμών ή διαφορετικές ερμηνείες συμβατικών όρων. Τα βήματα και η καθοδήγηση έχουν σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορούν να τα χειριστούν ακόμη και μικρά παιδιά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, ο κ. Κόμνιος επισήμανε ότι πολλά νομικά τμήματα εταιρειών αντιμετωπίζουν τη διαμεσολάβηση ως μια αμιγώς νομική διαδικασία. Θεωρούν, δηλαδή, ότι η αναγνώριση ενδεχόμενου σφάλματος ή παραπτώματος μπορεί να εκληφθεί ως εξώδικη ομολογία, με αποτέλεσμα, χρησιμοποιώντας νομικό λόγο, να αποφεύγουν την καλόπιστη επίλυση των διαφορών. Όπως τόνισε, δεν ισχύει αυτό για όλους, καθώς υπάρχουν και εταιρείες που είναι σαφώς πιο δραστήριες και εποικοδομητικές.

Στο πλαίσιο αυτό, στα επόμενα βήματα περιλαμβάνεται, πέραν της επέκτασης του μηχανισμού και σε άλλους κλάδους -όπως τα ύδατα και τα απόβλητα, στον βαθμό που υπάρχει εξουσία διάθεσης της διαφοράς- και η εφαρμογή του λεγόμενου consumer score. Στόχος είναι να δοθεί, όπως είπε ο κ. Κόμνιος μια γενικότερη ώθηση προς τους προμηθευτές, ώστε να είναι πιο ενεργητικοί στη διαδικασία. Σε επόμενο στάδιο, θα δημοσιοποιούνται οι προμηθευτές με θετική αξιολόγηση, εκείνοι δηλαδή που επιδεικνύουν μεγαλύτερη καλή πίστη στην επίλυση διαφορών, ενώ θα υπάρχει αυστηρότερη δημοσιοποίηση και στις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης.

Διαβάστε ακόμη