Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Προμηθευτών Ενέργειας (ΕΣΠΕΝ) απέστειλε επιστολή προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης και τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επισημαίνοντας την επιβεβλημένη ανάγκη άμεσης αναθεώρησης του άρθρου 11 του ν. 3471/2006, που αφορά τα μητρώα τηλεφωνικών αριθμών τα οποία δεν επιθυμούν να δέχονται κλήσεις για απευθείας εμπορική προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών.

Στην επιστολή του, ο ΕΣΠΕΝ τονίζει ότι το σημερινό πλαίσιο:

  • οδηγεί σε κατακερματισμένα και μη αξιόπιστα μητρώα, καθώς κάθε τηλεπικοινωνιακός πάροχος τηρεί το δικό του αρχείο,
  • δεν εξασφαλίζει ότι οι εγγραφές στο μητρώο αντανακλούν ρητή και συνειδητή βούληση των συνδρομητών,
  • δημιουργεί στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό σε πλήθος αγορών, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς ενέργειας,
  • και έχει ως αποτέλεσμα 9 στους 10 εγγεγραμμένους να αγνοούν ότι είναι καταχωρισμένοι και, συνεπώς, αποκλεισμένοι από τηλεφωνική ενημέρωση για νέες, ενδεχομένως πιο συμφέρουσες, προσφορές.

Ο Σύνδεσμος υπογραμμίζει ότι, στην πράξη, πολλοί καταναλωτές έχουν χάσει, χωρίς να το γνωρίζουν, τη δυνατότητα να ενημερώνονται τηλεφωνικά για προϊόντα προμήθειας ενέργειας που θα μπορούσαν να τους προσφέρουν οικονομικά οφέλη, κάτι που συμβάλλει στη χαμηλή κινητικότητα στην αγορά ενέργειας, αντίθετα με τους στόχους της Ε.Ε. για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξοικονόμησης.

Οι προτάσεις του ΕΣΠΕΝ

Ο ΕΣΠΕΝ προτείνει, μεταξύ άλλων:

  • τη δημιουργία ενιαίου ψηφιακού μητρώου υπό ανεξάρτητο φορέα, στα πρότυπα άλλων κρατών-μελών της Ε.Ε.,
  • την παροχή ηλεκτρονικής υπηρεσίας (π.χ. μέσω gov.gr) για εγγραφή/διαγραφή από το μητρώο,
  • και την επανασύσταση του μητρώου με ρητή επιβεβαίωση των ήδη εγγεγραμμένων συνδρομητών, εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος.

Ο Σύνδεσμος ζητά την άμεση έναρξη νομοθετικής διαδικασίας και σχετικής διαβούλευσης με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, με στόχο την εξάλειψη των υφιστάμενων στρεβλώσεων, την αποκατάσταση του ελεύθερου ανταγωνισμού και την καλύτερη προστασία, αλλά και ουσιαστική ενδυνάμωση – των καταναλωτών.

Διαβάστε ακόμη