Ο ενεργειακός διαμεσολαβητής δεν ξεκίνησε από το μηδέν, είχε προηγηθεί η ενεργοποίηση του εργαλείου myRAE που θα επονομαστεί σε myRAAEY. Το myRAE είναι μια πλατφόρμα, μέσω της οποίας ο χρήστης έχει πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων είναι η υποβολή αναφοράς ή παραπόνου στον αντίστοιχο προμηθευτή ή διαχειριστή, είτε πρόκειται για την ηλεκτρική ενέργεια, είτε για το φυσικό αέριο.
Ο κ. Κομνηνός Κόμνιος, Ενεργειακός Διαμεσολαβητής και Μέλος της Ολομέλειας ΡΑΑΕΥ, περιέγραψε σε σχετική εκδήλωση που διοργάνωσε η ρυθμιστική αρχή, τον τρόπο λειτουργίας του myRAE. Όπως ανέφερε, «ξεκινά μια συζήτηση και μια ανταλλαγή απόψεων, υπό την εποπτεία της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων. Εάν δεν καταλήξουν τα ενδιαφερόμενα μέρη κάπου, τότε σημειώνουν οι καταναλωτές την απάντηση που έλαβαν ως “μη αποδεκτή”. Οι καταναλωτές που απαντούσαν με αυτό τον τρόπο υπολογίζονται σε ένα 20% των αιτημάτων των παραπόνων που λάμβανε η Αρχή και αυτός ήταν ο λόγος που η ΡΑΑΕΥ πέρασε στο επόμενο στάδιο, τη δημιουργία του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή για να προσφερθεί μια ολόπλευρη προστασία στον καταναλωτή. Αυτή η υπηρεσία λειτουργεί χωρίς κόστος για τον καταναλωτή. Η διαδικασία γίνεται μέσω της πλατφόρμας enomos».
Η υπηρεσία διαμεσολάβησης, σύμφωνα με τον κ. Κόμνιο απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, αρκεί να έχει προηγηθεί προσπάθεια επίλυσης της διαφοράς, μέσω της πλατφόρμας myRAE. Δεν υπάρχουν αποκλεισμοί στον τρόπο υποβολής των παραπόνων. Εξετάζονται κλασικές συμβατικές διαφορές, αμφισβητήσεις χρεώσεων, αμφισβητήσεις ρητρών και του τρόπου εφαρμογής τους, αμφισβητήσεις σε σχέση με το ύψος της κατανάλωσης, λάθη στις καταμετρήσεις και στα πιστωτικά υπόλοιπα, καθώς και ασάφειες στους διακανονισμούς. Να σημειωθεί πως ο ενεργειακός διαμεσολαβητής ολοκληρώνει τη διαδικασία επίλυσης των διαφορών εντός 90 ημερών. «Πολύ συχνά καταλήγουμε σε αποτέλεσμα εντός 60 ημερών. Η πλειονότητα των αιτημάτων έχει να κάνει με το ηλεκτρικό ρεύμα», ανέφερε.
Τέλος, υπάρχει η σκέψη και θα τεθεί σε διαβούλευση η επέκταση των αρμοδιοτήτων του διαμεσολαβητή, σε σχέση με την επίλυση των διαφορών που προκύπτουν και στα επαγγελματικά τιμολόγια. Επίσης, υπάρχει βούληση του κλάδου των υδάτων για ενεργοποίηση του διαμεσολαβητή.
Διαβάστε ακόμη