Το ερώτημα που απασχολούσε αγορά και καταναλωτές αρκετά χρόνια τώρα είναι πώς η φθηνή ενέργεια από τις ΑΠΕ θα φτάσει στον τελικό πελάτη. Τα τελευταία χρόνια, η υπέρμετρη ανάπτυξη των ΑΠΕ έριξε τις τιμές στη χονδρική σε σημείο που να καταγράφονται πλέον αρνητικές τιμές. Την ίδια ώρα, στην αγορά των τιμολογίων ρεύματος, νικητής αυτό το διάστημα είναι τα σταθερά μπλε τιμολόγια και αυτή η εξέλιξη όπως έχει αναφέρει το energygame.gr, οφείλεται στην ανάγκη των πολιτών για σταθερές τιμές. Όμως το θέμα είναι, όπως τονίζουν πηγές της αγοράς, πως ακόμα και τα σταθερά τιμολόγια έχουν όλο το κόστος της αγοράς και του συστήματος. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει με τα δυναμικά τιμολόγια, με αρκετούς παρόχους να ετοιμάζονται να προσφέρουν νέα προϊόντα. Άλλωστε, τα τιμολόγια διζωνικής τιμολόγησης έχουν αρχίσει και κερδίζουν έδαφος.
Από τους προμηθευτές, η ΔΕΗ προσφέρει αφενός το πρόγραμμα myHome EnterTwo, με σταθερή, διζωνική χρέωση στα 14,5 λεπτά ανά κιλοβατώρα για δύο ολόκληρα χρόνια, ενώ και η Protergia εδώ και αρκετούς μήνες προσφέρει το Protergia Value 4Family. Το στοίχημα επομένως της επόμενης περιόδου είναι πρώτον να αυξηθούν οι έξυπνοι μετρητές και δεύτερον να μεταφέρουν οι καταναλωτές τη χρήση ενεργοβόρων συσκευών προς τις ώρες που είναι πολύ φθηνή η ενέργεια.
Μιλώντας σε εκδήλωση της ΔΕΠΑ Εμπορίας στη ΔΕΘ ο κ. Κωνσταντίνος Μπασλής, Διευθυντής Διαχείρισης Ενέργειας του ΗΡΩΝ, τόνισε πως «πρέπει να πάμε σε νέες μορφές τιμολογίων, όπως τα δυναμικά τιμολόγια για τα οποία προετοιμαζόμαστε πυρετωδώς, έτσι ώστε αυτοί που μπορούν να μεταφέρουν τη ζήτηση εκεί που είναι πολύ χαμηλά η τιμή, να επωφελούνται. Επίσης, θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για να υπάρχει μακροχρόνια συμβολαιοποίηση με φθηνές πηγές ενέργειας, όπως οι ΑΠΕ». Σημείωσε βέβαια πως μέχρι τώρα δεν υπάρχουν έξυπνοι μετρητές. Τόνισε πως ο ΗΡΩΝ έχει λανσάρει πρόσφατα την υπηρεσία Happy Hour στην οποία προσφέρονται τρεις ώρες μέσα στην ημέρα, που ανακοινώνονται από την προηγούμενη μέρα με μηδενική χρέωση προμήθειας. Συνεπώς, εάν έχει κάποιος έξυπνο μετρητή, μπορεί να κατευθύνει την κατανάλωση εκείνες τις ώρες.
Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Παλαιολόγος, Διευθυντής Πωλήσεων της Φυσικό Αέριο Ε.Ε.Ε. ανέφερε πως «η εποχή της απλής τιμολογιακής διαφοροποίησης έχει παρέλθει και αυτό το έχουμε καταλάβει εδώ και καιρό, πλέον ο καταναλωτής είναι πολύ ώριμος». Σημείωσε πως η εταιρεία προσφέρει καινοτόμες υπηρεσίες, συνδυαστικά προϊόντα που δίνουν σημαντικό όφελος στον καταναλωτή, όπως συνδυασμός ρεύματος και φυσικού αερίου, ενώ αναφέρθηκε στο σταθερό τιμολόγιο που προσφέρει, το οποίο έκανε την εμφάνισή του προς τα τέλη Ιουλίου και δίνει έκπτωση ενεργειακής εξοικονόμησης στους πελάτες.
Όπως έχει αναφέρει το energygame.gr, νέα προϊόντα αναμένεται να προστεθούν το επόμενο διάστημα στη λιανική αγορά ρεύματος. Το παιχνίδι φαίνεται πως έχει αλλάξει σε σχέση με τις αρχές του 2024, όταν αρκετοί καταναλωτές κατέληξαν στα πράσινα τιμολόγια ρεύματος. Το πρώτο πεντάμηνο του 2025 αποχώρησαν από τα πράσινα τιμολόγια 241.258 πελάτες κατευθυνόμενοι κυρίως σε μπλε τιμολόγια, τα οποία κέρδισαν 438.979 πελάτες την ίδια περίοδο. Τα σταθερά τιμολόγια προσφέρονται από 9,9 λεπτά ανά κιλοβατώρα και η διάρκειά τους φτάνει ακόμα και τα δύο χρόνια. Το ερώτημα για την επόμενη περίοδο που έχει ενδιαφέρον είναι η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσουν οι πάροχοι ενέργειας σε σχέση με τα σταθερά τιμολόγια, καθώς η διάρκεια αρκετών ολοκληρώνεται μέσα στο φθινόπωρο. Οπότε το ζητούμενο είναι σε τι επίπεδα θα κινηθούν.
Διαβάστε ακόμη