Η γραφειοκρατία και οι δυσκολίες της δημόσιας διοίκησης αποδεικνύεται πολλές φορές ότι «φρενάρουν» έργα υποδομών. Ένα έργο που απειλείται με καθυστέρηση είναι ο «Ανατολικός Διάδρομος», η εναέρια γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας ανάμεσα στην Κόρινθο και την Αττική, καθώς υπάρχει ένσταση για μια Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) που έχει δημοσιευτεί από το 2018. Πρόκειται για τον δεύτερο άξονα που θα εξασφαλίσει πλήρως την ηλεκτροδότηση της Πελοποννήσου και έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 40%.

Όπως είχε αναφέρει πρόσφατα σε συνέδριο («Ελλάδα 2025-2030») ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, «αν ήμασταν καλύτεροι στην αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας η οικονομία μας θα είχε αναπτυχθεί περισσότερο και θα είχαμε περισσότερες επενδύσεις», θυμίζοντας το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί στον «Δυτικό Διάδρομο» και στη διασύνδεση ανάμεσα στη Μεγαλόπολη και την Πάτρα.

Να σημειωθεί πως σε ό,τι αφορά τον «Ανατολικό Διάδρομο», σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση του ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, «το υποέργο της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που συνδέει το υφιστάμενο ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2022. Τον Δεκέμβριο 2023 υπογράφτηκε η σύμβαση για το υποέργο της νέας Γραμμής μεταφοράς που θα συνδέσει το ΚΥΤ Κορίνθου με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου, θέτοντας το δεύτερο τμήμα του έργου σε φάση κατασκευής.

Η ολοκλήρωση του υπόψη υποέργου αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2026. Το έργο της Γραμμής Μεταφοράς «ΚΥΤ Κουμουνδούρου-ΚΥΤ Κορίνθου» συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU και με το ΦΕΚ Δ 494 4/8/2022 χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας».

Διαβάστε ακόμη