Η Γερμανία προχωρά στην ενεργοποίηση τερματικών εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο πλαίσιο των προσπαθειών της να αντικαταστήσει το ρωσικό αέριο μέσω αγωγών, μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία το 2022. Το τερματικό του Brunsbuettel παρέλαβε τη μονάδα πλωτής αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) Hoegh Gannet στις 24 Νοεμβρίου, μετά από αναβαθμίσεις, ενώ το Wilhelmshaven 2 επανεκκίνησε τη μονάδα FSRU Excelsior εν όψει των χειμερινών μηνών, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία τερματικών Deutsche Energy Terminal (DET).
Η DET, που διαχειρίζεται τρία τερματικά, ανακοίνωσε ότι θα επαναλάβει δημοπρασίες για χωρητικότητα LNG στο Wilhelmshaven 1 και 2 τον Δεκέμβριο, αφού έως τώρα δεν κατόρθωσε να διαθέσει όλες τις θέσεις. Μέχρι στιγμής φέτος, έχει τροφοδοτήσει τα γερμανικά δίκτυα με 59 TWh, σύμφωνα με το Reuters.
Το τερματικό στο νησί Ruegen στη Βαλτική, που λειτουργεί η Deutsche ReGas, τροφοδοτεί τα χερσαία δίκτυα με LNG μέσω του αγωγού OAL της Gascade, σε συνεργασία με τη FSRU Neptune της Hoegh Evi. Στοχεύει να επανεκκινήσει μια δεύτερη FSRU και να επαναφέρει πλήρως τη χωρητικότητα των 13,5 δισ. κυβικών μέτρων έως το 2027. Η ReGas ξεκίνησε πρόσκληση προσφορών για επέκταση της χωρητικότητας κατά 5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως από το 2027 έως το 2043 και έχει συνάψει μακροχρόνιες συμφωνίες με BASF και Equinor. Τον Οκτώβριο και Νοέμβριο, η ReGas επαναεριοποίησε 8,35 TWh LNG, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση μεταξύ των τεσσάρων ενεργών γερμανικών τερματικών.
Η ReGas και η Hoegh σχεδιάζουν να αναπτύξουν το λιμάνι σε τερματικό πράσινου αμμωνίας και υδρογόνου, συνδεδεμένο με πελάτες μέσω της Gascade.
Η Uniper λειτούργησε το πρώτο γερμανικό FSRU, Wilhelmshaven 1, στη Βόρεια Θάλασσα το 2022. Στα σχέδια περιλαμβάνονται χερσαίο τερματικό για εισαγωγή αμμωνίας και cracker για πράσινο υδρογόνο, καθώς και 200 MW ηλεκτρολύτης που θα τροφοδοτείται από τοπική αιολική ενέργεια. Το Wilhelmshaven 2 ξεκίνησε εμπορική λειτουργία στις 29 Αυγούστου μέσω της FSRU Excelsior που λειτουργεί η Excelerate Energy, ενώ συντήρηση πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο. Στις δημοπρασίες στις 25-26 Νοεμβρίου, η DET δεν κατάφερε να διαθέσει όλες τις θέσεις επαναεριοποίησης για τα έτη 2025-2027 και θα επαναλάβει τις δημοπρασίες στις 9-10 Δεκεμβρίου.
Η DET συμφώνησε με το Hanseatic Energy Hub (HEH) να αναλάβει την κατασκευή της υπερκατασκευής FSRU στο χερσαίο τερματικό του ποταμού Έλβα. Οι εργασίες επιθεώρησης, σχεδίασης και εκτέλεσης έχουν ξεκινήσει, αλλά το τερματικό δεν αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία πριν το δεύτερο τρίμηνο του 2026. Η FSRU Energos Force θα επιστρέψει στον χώρο, όπου κύριοι πελάτες θα είναι η Uniper και η EnBW. Το HEH σκοπεύει να ξεκινήσει χερσαίο τερματικό LNG, βιο-LNG και συνθετικού φυσικού αερίου το 2027.
Η Hoegh Gannet αφαιρέθηκε προσωρινά τον Σεπτέμβριο για αναβαθμίσεις και επέστρεψε στις 24 Νοεμβρίου στο λιμάνι της Βόρειας Θάλασσας. Η μονάδα ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2023, αρχικά ναυλωμένη από το εμπορικό τμήμα της RWE, πριν παραδοθεί στη DET. Αποτελεί προπομπό χερσαίου τερματικού LNG, με κρατική επιχορήγηση 40 εκατ. ευρώ, και αναμένεται να ξεκινήσει λειτουργία στο τέλος του 2026, παράλληλα με νέο γειτονικό τερματικό αμμωνίας.
Διαβάστε ακόμη
