Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να πάρει «σάρκα και οστά» ο Σταθμός Συμπίεσης του ΔΕΣΦΑ στην Κομοτηνή που θα αυξήσει τις ποσότητες φυσικού αερίου που θα μεταφέρονται δυτικά και ανατολικά της πόλης.

Σύμφωνα με τη ΡΑΑΕΥ, που άναψε πρόσφατα το «πράσινο φως» για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2024 – 2033 του ΔΕΣΦΑ, υπήρξε μικρή διολίσθηση του χρονοδιαγράμματος κατά 6 μήνες για την 1η και 2η φάση αντίστοιχα. Επίσης, ο προϋπολογισμός αυξήθηκε από 110 σε 125 εκατ. ευρώ λόγω αφενός της συμπερίληψης του κόστους ιδιοπαραγωγής, αφετέρου λόγω αύξησης των υλικών, όπως προέκυψε από τη διαγωνιστική διαδικασία.

Η τελική διαμόρφωση του σταθμού θα είναι 3+1 μονάδες. Επίσης, ο Συμπιεστής θα είναι ηλεκτροκίνητος και θα μπορεί να λειτουργεί με έως και 10% υδρογόνο. Όσον αφορά το έργο «Σταθμός Συμπίεσης για την τροφοδοσία του αγωγού TAP στη Ν. Μεσημβρία (Βooster Compressor)», σύμφωνα με την ίδια απόφαση υπάρχει αύξηση του προϋπολογισμού από 42,7 σε 47,9 εκατ. ευρώ, λόγω τεχνικών αλλαγών που κρίθηκαν απαραίτητες κατά την εκτέλεση του έργου. Αυτές οδηγούν επίσης σε καθυστέρηση στην ένταξή του στο Σύστημα από τον Οκτώβριο του 2024 στον Δεκέμβριο του 2025.

Τα νέα έργα που εισηγήθηκε ο Διαχειριστής στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2024-2033 είναι συνολικού προϋπολογισμού 19 εκατ. ευρώ και δεν αναμένεται να επηρεάσουν αισθητά τις Χρεώσεις Χρήσης του Συστήματος. Το σημαντικό έργο ενίσχυσης «Διπλασιασμός κλάδου υψηλής πίεσης Καρπερή – Κομοτηνή» δεν παρουσιάζει επί του παρόντος μεταβολές.

Το έργο Σύνδεσης του ΕΣΜΦΑ με την Κοιλάδα Πράσινου υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία απεντάσσεται από το Πρόγραμμα Ανάπτυξης καθώς εξασφάλισε χρηματοδότηση από το πρόγραμμα HORIZON και συνεπώς δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Τέλος, η ολοκλήρωσή του «Αγωγού Υψηλής Πίεσης προς Πάτρα» αναμένεται τον Δεκέμβριο αντί για τον Ιούνιο 2026, και η ένταξη στο Σύστημα τον Μάρτιο 2027, λόγω καθυστερήσεων στην αδειοδότηση. Η αλλαγή του χρονοδιαγράμματος γίνεται αποδεκτή δεδομένου ότι η ΒΙΠΕ Πατρών ήδη τροφοδοτείται επαρκώς μέσω φορτηγών ΥΦΑ.

Διαβάστε ακόμη