Με μηδενικό ενδιαφέρον ολοκληρώθηκε ακόμα μια δημοπρασία μέσω της Διαδρομής 1, με την αγορά να στέλνει ξεκάθαρα μηνύματα για το μέλλον του Κάθετου Διαδρόμου. Το ζήτημα του κόστους μεταφοράς παραμένει «αγκάθι» και αυτό φάνηκε και στη χθεσινή δημοπρασία. Επομένως, δεν μπορεί να θεωρηθεί και έκπληξη για παράδειγμα ότι «προτιμήθηκαν» τα γερμανικά FSRUs. Το ερώτημα όμως παραμένει κατά πόσο μπορεί να μειωθεί το κόστος. Αυτό θα είναι το αποτέλεσμα των διαβουλεύσεων των διαχειριστών, οι οποίοι καλούνται επίσης να λανσάρουν πια ένα νέο προϊόν, ανταποκρινόμενοι στο αίτημα της αγοράς για long term συμβόλαια. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει πίεση η διάρκεια τους να είναι 12μηνη ή και παραπάνω από εξάμηνη που είναι τώρα.

Από κει και πέρα, η ζήτηση μπορεί να έχει μειωθεί και οι αποθήκες προς το παρόν να είναι γεμάτες, το ερώτημα όμως είναι τι θα γίνει τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2026. Μέχρι τότε όμως μεσολαβούν αρκετοί μήνες για να γεφυρωθούν οι διαφωνίες και να έχει μέλλον ο Κάθετος Διάδρομος. Όπως έχει αναφέρει το energygame.gr, το ζήτημα από ελληνικής σκοπιάς που θα κρίνει το ενδιαφέρον είναι αν θα μπει σε ισχύ η ευρωπαϊκή απαγόρευση των συμβάσεων ρωσικού φυσικού αερίου, αφού σε αυτή την περίπτωση θα ενισχυθούν άλλες οδεύσεις (TAP). Επίσης, αυτή η εξέλιξη θα ενισχύσει το ενδιαφέρον των traders τόσο ως προς την Ρεβυθούσα όσο και για το FSRU της Αλεξανδρούπολης. Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, το ερώτημα είναι αν θα μπορεί η ελληνική πλευρά να καλύψει το ενδιαφέρον χωρών, όπως η Βουλγαρία, η Σερβία και η Ουγγαρία.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα μηνύματα που έστειλε πριν λίγες ημέρες ο υπουργός Εσωτερικών και Επικεφαλής του Συμβουλίου Ενεργειακής Κυριαρχίας των ΗΠΑ, Doug Burgum σε σχέση με τη μεταφορά του αμερικανικού LNG. Σήμερα, οι Ηνωμένες Πολιτείες καλύπτουν περίπου το 80% των εισαγωγών LNG της Ελλάδας και αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) του συνόλου του φυσικού αερίου που εισέρχεται στη χώρα, σημειώνοντας αύξηση 10% στο μερίδιό τους επί των συνολικών εισαγωγών LNG, όπως ανέφεραν πρόσφατα πηγές του ΔΕΣΦΑ.

Διαβάστε ακόμη