Οι παγκόσμιοι traders φυσικού αερίου παρακολουθούν με ανησυχία την κατάσταση στην αγορά LNG, καθώς δεν υπάρχει σαφής ένδειξη για ανάκαμψη της ζήτησης από την Κίνα, έναν από τους μεγαλύτερους καταναλωτές του κόσμου.
Οι εισαγωγές LNG της Κίνας έχουν μειωθεί για δέκα συνεχόμενους μήνες, ενώ η πρόσφατη αποδοχή παραδόσεων από ένα ρωσικό εργοστάσιο υπό κυρώσεις και η συμφωνία για νέο αγωγό με τη Ρωσία αναμένεται να περιορίσουν περαιτέρω τις αγορές LNG από τη χώρα. Αυτό δημιουργεί αβεβαιότητα για το μέλλον της κινεζικής ζήτησης και εντείνει τον κίνδυνο υπερπροσφοράς στην αγορά, καθώς οι προμήθειες αυξάνονται σημαντικά, ιδίως με την επέκταση του νέου εργοστασίου της Venture Global Inc. στη Λουιζιάνα και άλλα μεγάλα έργα που υποστηρίζονται από τις ΗΠΑ.
Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές αγορές έχουν προχωρήσει σε συμφωνίες προμήθειας LNG στο περιθώριο της διάσκεψης Gastech, ενόψει της σταδιακής κατάργησης των ρωσικών ορυκτών καυσίμων. Αντίθετα, η Κίνα έχει εμφανιστεί συγκρατημένη, γεγονός που προκαλεί ανησυχία στους traders για το κατά πόσο η ζήτηση θα αυξηθεί τον επόμενο χειμώνα ή στο μέλλον. Οι εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όπως η ExxonMobil και η Chevron, παραμένουν αισιόδοξες για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της Κίνας, προβλέποντας ότι η χώρα και άλλες αναπτυσσόμενες αγορές στην Ασία θα αντικαταστήσουν τον άνθρακα με φυσικό αέριο.
Ωστόσο, η οικονομική κατάσταση και οι χαμηλές εγχώριες τιμές στην Κίνα μειώνουν το κίνητρο για εισαγωγές LNG από το εξωτερικό, ενώ η ταχεία ανάπτυξη ηλιακής και αιολικής ενέργειας περιορίζει την ανάγκη για φυσικό αέριο στην ηλεκτροπαραγωγή. Οι τιμές LNG θα πρέπει να υποχωρήσουν κάτω από 8–9 δολάρια ανά εκατομμύριο BTU για να ωθήσουν τους πιο ευαίσθητους στις τιμές αγοραστές να επιστρέψουν, σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα περίπου 11 δολαρίων στην Ευρώπη και την Ασία.
Η βιομηχανία της Κίνας συνεχίζει να επηρεάζεται από δασμούς και μακροοικονομική αβεβαιότητα, με αποτέλεσμα να μην αναμένονται σημαντικά κίνητρα ζήτησης σύντομα. Εκπρόσωποι της Boston Consulting Group εκτιμούν ότι, εκτός από κάποιο ακραίο καιρικό γεγονός, οι κινεζικοί εισαγωγείς δεν πρόκειται να επανέλθουν για αγορές LNG φέτος, αφήνοντας την αυξανόμενη προσφορά να κατευθυνθεί προς άλλες αγορές.
Η συνολική εικόνα δείχνει μια παγκόσμια αγορά LNG που κινείται προς υπερπροσφορά, με την Κίνα να παραμένει ο κύριος παράγοντας αβεβαιότητας για την απορρόφηση των αυξανόμενων ποσοτήτων τα επόμενα χρόνια.
Διαβάστε ακόμη