Η Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει τη Γερμανία και να γίνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας φυσικού αερίου μέσω αγωγών στον κόσμο φέτος, καθώς η ασιατική χώρα ενισχύει την ενεργειακή της ασφάλεια, μεταδίδει το Bloomberg.

Σύμφωνα με την Rystad Energy, μετά από μια σχεδόν ισοπαλία με τη Γερμανία το 2024, η Κίνα αναμένεται να καταλάβει την πρώτη θέση, καθώς αυξάνει τις εισαγωγές από τη Ρωσία. Οι πρόσφατες συμφωνίες μεταξύ Πεκίνου και Μόσχας, συμπεριλαμβανομένης της απόφασης να προχωρήσει η κατασκευή του αγωγού Power of Siberia 2, θα εδραιώσουν αυτή τη θέση, δήλωσε ο Martin Opdal, συνεργάτης της Rystad, σε ένα webinar, παρουσιάζοντας μια ετήσια έκθεση που εκπονήθηκε σε συνεργασία με την International Gas Union και τον ιταλικό διαχειριστή δικτύου φυσικού αερίου Snam SpA.

Αυτή η αλλαγή υπογραμμίζει τη μεταμόρφωση της αγοράς φυσικού αερίου από τότε που η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022 ανέτρεψε το παγκόσμιο εμπόριο εμπορευμάτων.

Η Γερμανία, η οποία βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στο σχετικά φθηνό αέριο μέσω αγωγών από τα κοιτάσματα της Σιβηρίας, στράφηκε πλέον στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) που μεταφέρεται με δεξαμενόπλοια από τις ΗΠΑ και άλλους προμηθευτές. Αυτή η αλλαγή περιόρισε την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο, αλλά προκάλεσε μεγαλύτερη μεταβλητότητα στις τιμές, καθώς η Ευρώπη ανταγωνίζεται πλέον με άλλες περιοχές για τις προμήθειες LNG.

Η Νορβηγία παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής αερίου μέσω αγωγών προς την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, όμως χωρίς διαθέσιμη επιπλέον παραγωγική ικανότητα η περιοχή αναγκάζεται να αυξήσει τις αγορές LNG.

Η Κίνα, εν τω μεταξύ, δημιουργεί στενότερους δεσμούς με τη Ρωσία, η οποία διαθέτει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα μετά τη διακοπή του 90% των προμηθειών της προς την Ευρώπη μέσω αγωγών, σε συνέχεια της εισβολής στην Ουκρανία.

Οι περισσότερες μεγάλες χώρες προσπαθούν πλέον να εξασφαλίσουν ποικίλες πηγές εφοδιασμού, τόσο LNG όσο και αγωγούς, όπως δήλωσε ο Mark McCrory, διευθυντής στρατηγικής και προώθησης της IGU, στο ίδιο webinar. «Η Κίνα αποτελεί πιθανώς ένα καλό παράδειγμα για το πώς μπορεί κανείς να δημιουργήσει πολλές επιλογές για τον εαυτό του», ανέφερε.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Μόσχα συμφώνησε με το Πεκίνο σε ένα μνημόνιο για την πιθανή κατασκευή ενός νέου τεράστιου αγωγού φυσικού αερίου προς την Κίνα, ενώ παράλληλα επεκτείνει και άλλες διαδρομές. Πολλά από τα λεπτομερή στοιχεία παραμένουν ασαφή.

Σύμφωνα με τον Opdal της Rystad, οι εισαγωγές της Κίνας μέσω αγωγών προβλέπεται να ανέλθουν σε 79 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φέτος, σε σύγκριση με λιγότερο από 71 δισεκατομμύρια για τη Γερμανία. Το 2024, ήταν 70 δισεκατομμύρια και 71 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, αντίστοιχα.

Αντίθετα, η ζήτηση της Κίνας για φορτία spot LNG έχει παραμείνει υποτονική μέχρι στιγμής φέτος και ενδέχεται το 2025 να χάσει τη θέση της ως μεγαλύτερος εισαγωγέας από την Ιαπωνία, σύμφωνα με στοιχεία ναυτιλιακών κινήσεων που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Διαβάστε ακόμη