Πριν από λίγο χρονικό διάστημα άρχισαν να αίρονται τα ρυθμιστικά εμπόδια σε σχέση με τα ανανεώσιμα καύσιμα, με το νόμο που αφορούσε το βιομεθάνιο και το υδρογόνο. Όμως, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, θα πρέπει να γίνουν ακόμα σημαντικά βήματα και το βασικό είναι «να βγαίνει η οικονομική άσκηση». Ανάμεσα στα βήματα που θα πρέπει να γίνουν είναι ότι «η πολιτεία θα πρέπει να τιμωρεί τη χρήση ρυπογόνων καυσίμων», αναφέρουν οι ίδιες πηγές, επισημαίνοντας τις αλλαγές που θα φέρει στον τομέα των μεταφορών η ένταξή του στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS 2).
Ωστόσο, ενδιάμεσο βήμα αποτελεί η χρήση του LNG, το οποίο κερδίζει έδαφος με σταθερά βήματα. Πηγές της αγοράς τονίζουν πως θα πρέπει να ενθαρρυνθούν σε μεγαλύτερο βαθμό οι βιομηχανίες. Μέχρι τώρα, έξι βιομηχανίες στη χώρα μας έχουν στραφεί στο LNG. Πριν λίγους μήνες λειτούργησε ο νέος Σταθμός Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην χαρτοποιία El Pack, στη Δαμάστα Φθιώτιδας, σε συνεργασία με τον διεθνή όμιλο της Molgas. Επίσης η γαλακτοβιομηχανία ΚΟΛΙΟΣ ήταν η πρώτη ελληνική βιομηχανία που στράφηκε στο LNG με προμηθευτή την εταιρεία Blue Grid.
Στις αρχές του έτους λειτούργησε ο σταθμός υγροποιημένου και συμπιεσμένου φυσικού αερίου (LNG-CNG) στην Αττική και συγκεκριμένα στη βιομηχανική περιοχή του Θριασίου, ένα έργο το οποίο ανέλαβαν από κοινού η ΕΛΙΝ και η Blue Grid, που αποτελεί μέλος του Ομίλου Molgas. Την ίδια ώρα, σε πλήρη εξέλιξη είναι οι εργασίες για τα πρατήρια που θα ανοίξουν σε Πάτρα και Γιάννενα, με την δεύτερη περίπτωση να είναι αδειοδοτικά πιο ώριμη και ενδεχομένως η λειτουργία του πρατηρίου να ξεκινήσει εντός του έτους. Πηγές της αγοράς υπογραμμίζουν πως το LNG υπό τις παρούσες συνθήκες εξοικονομεί έως και 30% σε σχέση με τη χρήση diesel, ενώ και το κόστος κτήσης είναι ιδιαίτερο ανταγωνιστικό.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΠΑ Εμπορίας, σε εργοστασιακά οχήματα 3.5 tn CNG έναντι των αντίστοιχων DIESEL, με ετήσιο μέσο όρο 40.000 χλμ και τις ισχύουσες τιμές πώλησης καυσίμων CNG -DIESEL, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση περίπου 1.200 ευρώ ανά έτος από την κατανάλωση του καυσίμου και μόνο. Τα έξοδα συντήρησης ενός οχήματος CNG είναι επίσης κατά πολύ χαμηλότερα σε σχέση με αυτά που απαιτούνται για ένα όχημα Diesel.
Διαβάστε ακόμη