Το κόστος ναυτιλίας για τα φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έχει ανέλθει στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων οκτώ μηνών, καθώς η διαθεσιμότητα των πλοίων έχει περιοριστεί λόγω της μετατόπισης περισσότερων πλοίων προς την Ασία, την ίδια στιγμή που οι συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή έχουν κλιμακωθεί, αναφέρει το Reuters.

Το ναύλο του Ατλαντικού για πλοία με δίχρονες μηχανές ικανά να μεταφέρουν 174.000 κυβικά μέτρα LNG, ο πιο κοινός τύπος στην αγορά, εκτιμήθηκε στα 51.750 δολάρια ανά ημέρα τη Δευτέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τις 3 Οκτωβρίου, σύμφωνα με το πρακτορείο τιμών Spark Commodities.

Η τιμή του ναύλου στον Ειρηνικό για την ίδια κατηγορία πλοίων αυξήθηκε επίσης, με την Spark να την υπολογίζει σε 36.750 δολάρια/ημέρα τη Δευτέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τις 25 Οκτωβρίου.

«Αυτή η άνοδος των παγκόσμιων ναύλων LNG οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη στενή διαθεσιμότητα των πλοίων, η οποία με τη σειρά της προκλήθηκε από την αλλαγή των σημάτων τιμολόγησης για τα φορτία των ΗΠΑ», δήλωσε ο αναλυτής της Spark Commodities, Qasim Afghan.

«Αυτό έχει επιδεινωθεί περαιτέρω από το κλίμα της αγοράς γύρω από την εξελισσόμενη κατάσταση στη Μέση Ανατολή», δήλωσε.

Ένας πρόσφατος διαγωνισμός της Αιγύπτου για την αγορά έως και 160 φορτίων LNG έως το 2026 οδήγησε επίσης σε αύξηση της ζήτησης για πλοία.

Τον Φεβρουάριο, οι ναύλοι μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου υποχώρησαν σε χαμηλά επίπεδα πενταετίας, καθώς ο παγκόσμιος στόλος επεκτάθηκε και οι υψηλότερες τιμές παράδοσης στην Ευρώπη έδωσαν κίνητρο στα αμερικανικά φορτία να παραμείνουν στον Ατλαντικό αντί να ταξιδέψουν στην Ασία. Οι μικρότεροι μέσοι χρόνοι ταξιδιού αύξησαν τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων.

Η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν, κατά την οποία οι δύο χώρες εκτοξεύουν πυραύλους η μία εναντίον της άλλης, έχει εγείρει φόβους ότι η Τεχεράνη μπορεί να κλείσει τα Στενά του Ορμούζ σε περαιτέρω αντίποινα.

Ως αποτέλεσμα, οι πλοιοκτήτες αναβάλλουν τη ναύλωση πλοίων, γεγονός που μειώνει τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων και ανεβάζει τις τιμές, δήλωσε εμπορική πηγή, η οποία αρνήθηκε να κατονομαστεί καθώς δεν είχε την άδεια να μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης.

Το κόστος ασφάλισης για τα δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ έχει επίσης αυξηθεί, δήλωσαν τρεις εμπορικές πηγές, ενώ μία πρόσθεσε ότι το ασφάλιστρο για τον πολεμικό κίνδυνο έχει αυξηθεί έως και πέντε φορές από την έναρξη της σύγκρουσης Ισραήλ-Ιράν.

Διαβάστε ακόμη