Η Flix, ένας παγκόσμιος πάροχος μεταφορών, θέτει σε κυκλοφορία στην Τσεχία λεωφορεία Irizar i6 που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), αναφέρει το ceenergy news σε δημοσίευμά του. Στόχος της πιλοτικής λειτουργίας είναι η μείωση της εξάρτησης από το πετρέλαιο και η προσέγγιση του στόχου της ουδετερότητας άνθρακα. Τα λεωφορεία θα ανεφοδιάζονται στο μεγαλύτερο εγχώριο δίκτυο LNG για οδικές μεταφορές, που ανήκει στην GasNet.
Τα λεωφορεία της εταιρείας πρόκειται να εκτελούν δρομολόγιο μεταξύ Πράγας και Κρακοβίας. «Πρόκειται για το πρώτο υπεραστικό λεωφορείο με LNG στην Τσεχία — όχι μόνο στο δίκτυό μας, αλλά και γενικά στην αγορά. Είναι επίσης η πρώτη διεθνής γραμμή που εξυπηρετείται από λεωφορεία LNG σε ολόκληρο τον στόλο της FlixBus», δήλωσε ο Michal Leman, Αντιπρόεδρος της Flix για την περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης. Η εταιρεία είχε ήδη θέσει σε λειτουργία λεωφορεία LNG σε τοπικά δρομολόγια στην Ιταλία και την Ολλανδία.
Η GasNet, ο μεγαλύτερος διανομέας φυσικού αερίου στην Τσεχία, λειτουργεί σήμερα έξι σταθμούς ανεφοδιασμού LNG κοντά στα πιο πολυσύχναστα τμήματα των τσεχικών αυτοκινητοδρόμων. «Είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς που καταφέραμε να διευρύνουμε την πελατειακή μας βάση ώστε να περιλαμβάνει και τις οδικές επιβατικές μεταφορές», δήλωσε ο Filip Dostál, Επικεφαλής Ανάπτυξης Επιχειρήσεων του Ομίλου GasNet.
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) από τα λεωφορεία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μπορούν να μειωθούν κατά 10–15% σε σύγκριση με τα συμβατικά λεωφορεία ντίζελ. Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι οι κινητήρες LNG εκπέμπουν περίπου 70% λιγότερα οξείδια του αζώτου, ενώ η καύση του υγροποιημένου φυσικού αερίου δεν παράγει αιωρούμενα σωματίδια, γεγονός που βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα του αέρα. Επιπλέον, τα λεωφορεία μπορούν ανά πάσα στιγμή να μεταβούν σε πιο εξελιγμένο υγροποιημένο βιομεθάνιο (bioLNG).
Διαβάστε ακόμη