Εισήγηση για το τιμολόγιο της υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών υγροποιημένου φυσικού αερίου για το 2024, κατέθεσε ο ΔΕΣΦΑ στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΕΕΥ).

Ο ΔΕΣΦΑ προτείνει να διατηρηθεί το τιμολόγιο στα 650 ευρώ ανά φορτίο, καθώς θεωρεί «πως επιτυγχάνει μια καλή ισορροπία μεταξύ της ανταγωνιστικότητας της υπηρεσίας και της ανάκτησης του σχετικού κόστους». Σημειώνεται πως η αντίστοιχη χρέωση στην Κροατία είναι 645 ευρώ, στη Γαλλία 636 ευρώ και στην Ισπανία 210 – 220 ευρώ.

Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ, ενδεχόμενη αύξηση του ύψους του τιμολογίου στην παρούσα συγκυρία θα δημιουργήσει περαιτέρω εμπόδια οικονομικής φύσεως στην ανάπτυξη της υπηρεσίας και της σχετικής αγοράς, ενώ ενδεχομένως να οδηγήσει σε αστάθεια στην αγορά, δεδομένου και του ήδη εκφρασμένου ενδιαφέροντος, καθώς και της αναμενόμενης έναρξης λειτουργίας των εγκαταστάσεων LNG μικρής κλίμακας (small scale LNG) σε ορισμένα δίκτυα απομακρυσμένων περιοχών από τους αντίστοιχους διαχειριστές των δικτύων.

Αντίστοιχα, συμπληρώνει ότι μια μείωση του τιμολογίου θα έθετε σε κίνδυνο την ανάκτηση του κόστους της επένδυσης, ιδιαίτερα δεδομένης της καθυστέρησης εκκίνησης παροχής της υπηρεσίας για λόγους μη οφειλόμενους στο ΔΕΣΦΑ.

Σημειώνεται ότι αν και ο ΔΕΣΦΑ είχε προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη λειτουργία της υπηρεσίας και παρά την εμπορική ετοιμότητα αυτής, η έναρξη παροχής της κατέστη εφικτή, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου. Η υπηρεσία ξεκίνησε να προσφέρεται εμπορικά στις 23 Οκτωβρίου από την προβλήτα του Περάματος Μεγαρίδος, ενώ οι χρονοθυρίδες φόρτωσης φορτηγών LNG διατίθενται προς δέσμευση στους ενδιαφερόμενους Χρήστες της Εγκατάστασης Φόρτωσης Φορτηγών LNG μέσω του Ηλεκτρονικού Πληροφοριακού Συστήματος του ΔΕΣΦΑ.

Ο ΔΕΣΦΑ έχει ήδη ολοκληρώσει τις απαραίτητες επενδύσεις, ύψους 6,5 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί και οι απαιτούμενες λειτουργικές δαπάνες για τη θέση της υπηρεσίας σε ετοιμότητα, ύψους 500.000 ευρώ για το 2021, 300.000 ευρώ για το 2022 και -κατ’ εκτίμηση- 600.000 ευρώ για το 2023.