Στα αναγκαία βήματα για την ενίσχυση των επενδύσεων στα βιοκαύσιμα, αλλά και στον νόμο περί Βιομηχανικού Επιταχυντή, αναφέρθηκε η γενική διευθύντρια της FuelEurope, Λιάνα Γούτα, μιλώντας στο 5th European Energy and Industry Conference.
Όπως είπε, η ευρωπαϊκή βιομηχανία παραγωγής καυσίμων μετασχηματίζεται, ενώ παράλληλα συνεχίζει να παρέχει τα καύσιμα που διατηρούν την Ευρώπη σε κίνηση και ασφαλή. Ο Νόμος περί Βιομηχανικού Επιταχυντή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς ο τομέας των καυσίμων πρέπει να απαλλαγεί από τις εκπομπές άνθρακα, να παραμείνει ανταγωνιστικός και να ενισχύσει τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης.
«Λειτουργούμε 83 διυλιστήρια και 11 βιοδιυλιστήρια, που υποστηρίζονται από υποδομές σε ολόκληρη την ήπειρο, διασφαλίζοντας την ενεργειακή ασφάλεια σε όλους τους τομείς. Ωστόσο, από το 2009, 35 διυλιστήρια έχουν κλείσει, μειώνοντας τη δυναμικότητα κατά 25%, γεγονός που αποτελεί σαφή κίνδυνο για την ανθεκτικότητα και την αυτονομία της Ευρώπης», είπε. Ταυτόχρονα, πρόσθεσε πως η βιομηχανία παραγωγής καυσίμων επενδύει σημαντικά στα ανανεώσιμα καύσιμα θαλάσσης και οδικής κυκλοφορίας, καθώς και μακροπρόθεσμα στο πράσινο υδρογόνο, και επεσήμανε πως η μετάβαση θα απαιτήσει 400 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2050. Αυτό που πρέπει τώρα να προσφέρει ο Νόμος περί Βιομηχανικού Επιταχυντή είναι σαφές: έργα στην Ευρώπη — με ταχύτητα και κλίμακα.
Σημειώνεται πως τα Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα (Sustainable Aviation Fuels – SAF) αποτελούν την πιο ώριμη και άμεσα διαθέσιμη λύση για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στις αερομεταφορές. Παράγονται κυρίως από βιολογικές πρώτες ύλες, όπως απόβλητα, υπολείμματα βιομάζας και χρησιμοποιημένα έλαια, αλλά και με πιο προηγμένες τεχνολογίες, όπως η χρήση ανανεώσιμου υδρογόνου και η δέσμευση CO₂. Σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα αεροπορίας, τα SAF μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 80% στον κύκλο ζωής τους, ενώ είναι πλήρως συμβατά με τους υπάρχοντες κινητήρες και τις υποδομές ανεφοδιασμού, γεγονός που διευκολύνει την υιοθέτησή τους χωρίς ανάγκη για μεγάλες τεχνικές προσαρμογές.
Διαβάστε ακόμη
