Με «δύναμη πυρός» 2 δισ. ευρώ, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δημόσιας προσφοράς στο πλαίσιο της έκδοσης επταετούς ομολογιακού δανείου ύψους έως 500 εκατ. ευρώ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θωρακίζει τη χρηματοοικονομική της βάση και ενισχύει τη δυνατότητά της να προχωρήσει στο φιλόδοξο επενδυτικό της πρόγραμμα. Η άντληση των 500 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 3,2% διασφαλίζει για τον Όμιλο χρηματοδότηση χαμηλότερου κόστους σε σχέση με τον μέσο όρο δανεισμού του (3,6%), δημιουργώντας πρόσθετο χώρο για νέες κινήσεις στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των υποδομών.
Όπως έχει γνωστό, η συνολική ζήτηση για το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεπέρασε τα 1,2 δισ., καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο που έχει σημειωθεί σε εταιρικό ομόλογο εισηγμένης ελληνικής επιχείρησης. Στη διαδικασία συμμετείχαν περισσότεροι από 15.000 ιδιώτες επενδυτές, γεγονός που δείχνει την εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλουν τον Όμιλο και τη σταθερή θέση του στον χώρο των υποδομών.
Η δημόσια προσφορά ολοκληρώθηκε χθες με συντονιστές κύριους αναδόχους τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, Alpha Bank, Τράπεζα Πειραιώς, Eurobank και Εθνική Τράπεζα. Συνολικά διατέθηκαν 500.000 άυλες, κοινές, ονομαστικές ομολογίες, ονομαστικής αξίας €1.000 η καθεμία. Από αυτές, το 70% κατανεμήθηκε σε ιδιώτες επενδυτές και το υπόλοιπο 30% σε ειδικούς επενδυτές. Η έκδοση υπερκαλύφθηκε κατά 2,4 φορές.
Στις 29 Σεπτεμβρίου 2025 θα πραγματοποιηθεί η πιστοποίηση καταβολής κεφαλαίων και η παράδοση των ομολογιών μέσω του Συστήματος Άυλων Τίτλων, ενώ από τις 30 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευσή τους στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Όπως προβλέπεται στο ενημερωτικό δελτίο, τα έσοδα της έκδοσης θα διατεθούν σε δύο βασικές κατευθύνσεις. Ένα σκέλος, έως 243,85 εκατ. ευρώ, προορίζεται για τη χρηματοδότηση επενδύσεων και της επιχειρηματικής δραστηριότητας του Ομίλου την περίοδο 2025–2032. Οι επενδύσεις αυτές αφορούν έργα υποδομής όπως αυτοκινητόδρομοι, λιμένες, αεροδρόμια και σήραγγες, έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, αλλά και τον τομέα της ενέργειας, με έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές, σε μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και αποθήκευσης φυσικού αερίου. Περιλαμβάνονται επίσης αναπτύξεις στον κλάδο των ακινήτων, όπως ξενοδοχεία, εμπορικές χρήσεις και συνεδριακά κέντρα, έργα διαχείρισης απορριμμάτων και κυκλικής οικονομίας, ύδρευσης και άρδευσης, αλλά και έργα άμυνας και κοινωνικών υποδομών. Το κονδύλι μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί για εξαγορές ή συμμετοχές σε εταιρείες με συναφείς δραστηριότητες.
Το δεύτερο σκέλος, επίσης έως 243,85 εκατ. ευρώ, αφορά την εξόφληση υφιστάμενου δανεισμού και εντάσσεται στο ίδιο χρονικό πλαίσιο. Στόχος είναι η αναδιάρθρωση του χρέους και η βελτίωση του χρηματοοικονομικού προφίλ της εισηγμένης. Το πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα ευελιξίας, καθώς κεφάλαια που δεν χρησιμοποιούνται για επενδύσεις μπορούν να κατευθυνθούν στην αποπληρωμή δανείων και το αντίστροφο, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Μέχρι την οριστική τους διάθεση, τα ποσά θα τοποθετούνται σε βραχυπρόθεσμες και χαμηλού κινδύνου τοποθετήσεις, όπως προθεσμιακές καταθέσεις, λογαριασμοί όψεως και repos.
Η έκδοση του ομολόγου πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο κατά την οποία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει υψηλή ρευστότητα. Τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2025 ενίσχυσαν το θετικό κλίμα. Ο Όμιλος παρουσίασε έσοδα 1,956 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 44% σε ετήσια βάση, λειτουργική κερδοφορία 317 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 84%, και καθαρά κέρδη 68 εκατ. ευρώ, με αύξηση 24%. Το περιθώριο EBITDA ανήλθε στο 16% από 12% πέρυσι.
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συνεισφορά του τομέα των παραχωρήσεων, με έσοδα 259 εκατ. ευρώ και adj. EBITDA 167 εκατ. ευρώ, χάρη και στη θετική πορεία της Αττικής Οδού, που προσέφερε 89 εκατ. ευρώ κερδοφορίας μόνο στο πρώτο εξάμηνο. Ο κατασκευαστικός κλάδος κατέγραψε άνοδο 41% στα έσοδα, που ανήλθαν σε 813 εκατ. ευρώ, με EBITDA 89 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 49%, στηριζόμενος σε ανεκτέλεστο ύψους 6,9 δισ. ευρώ. Στον ενεργειακό τομέα, τα έσοδα σχεδόν διπλασιάστηκαν, φθάνοντας τα 899 εκατ. ευρώ, με EBITDA 71 εκατ. ευρώ, αποτέλεσμα της ανόδου των τιμών φυσικού αερίου, της δοκιμαστικής λειτουργίας της νέας μονάδας στην Κομοτηνή και της στρατηγικής συνεργασίας με τη Motor Oil.
Διαβάστε ακόμη