Με ταχείς ρυθμούς ενισχύει το αποτύπωμά της στην προμήθεια ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου σε επιχειρηματικούς πελάτες η Metlen δια της θυγατρικής Protergia, στο πλαίσιο και της στόχευσης για αύξησης του μεριδίου της στη λιανική αγορά ρεύματος στο 30%. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πελατολόγιο της εταιρείας στην παρούσα φάση «μετρά» περί τους 6.000 πελάτες στην υψηλή τάση (όπου έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, χάρη και στην προμήθεια ρεύματος στην Αλουμίνιον της Ελλάδας) και τη μέση τάση, με αυξανόμενη διείσδυση σε βιομηχανικούς καταναλωτές και διπλασιασμό τον τελευταίο χρόνο των ποσοτήτων ρεύματος που προμηθεύει, από 2 Τεραβατώρες (TWh) στο τέλος του 2024 σε 4 TWh περίπου σήμερα. Στον κλάδο προμήθειας φυσικού αερίου προς επιχειρήσεις, το πελατολόγιο αριθμεί 300 παροχές που τροφοδοτούνται με ποσότητα καυσίμου που αντιστοιχεί σε 2 ΤWh.

Στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας για την περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στον τομέα B2B (Βusiness to Business) είναι αφενός η προσφορά εξατομικευμένων προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες του κάθε πελάτη λαμβάνοντας υπόψη μεταξύ άλλων το προφίλ κατανάλωσής του και τις χρηματοροές του (π.χ. το προφίλ μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης και ενός σουπερμάρκετ είναι τελείως διαφορετικό), αλλά και ο εμπλουτισμός της γκάμας με χρηματοοικονομικά προϊόντα (που θωρακίζουν τους πελάτες από τις απότομες διακυμάνσεις και τα άλματα των χονδρεμπορικών τιμών) και υπηρεσίες που επεκτείνονται πέρα από την «παραδοσιακή» προμήθεια ρεύματος, όπως η παροχή και εγκατάσταση ενεργειακού εξοπλισμού (φωτοβολταϊκά, μπαταρίες, υποδομές φόρτισης για εταιρικούς στόλους, ηλεκτροκίνητα ΙΧ).

Στο πλαίσιο της στρατηγικής προσφοράς tailor made προϊόντων στο B2B διατίθεται ποικιλία τιμολογίων, τόσο κυμαινόμενα όσο και σταθερά με διάρκεια από 1 έως και 10 χρόνια. Η  Protergia έχει κατατάξει τους επιχειρηματικούς πελάτες σε 10 κατηγορίες ώστε να μπορεί να τους εξυπηρετεί με τον βέλτιστο τρόπο.

Την ίδια στιγμή, κεντρικός στόχος είναι η περαιτέρω επέκταση του B2B στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με «αιχμή του δόρατος» τα Virtual Base Load προϊόντα (VΒL) που λάνσαρε η εταιρεία στο τέλος του 2024 και έχουν τύχει υψηλής αποδοχής από τις επιχειρήσεις, όπως αναφέρουν πηγές. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσω των προϊόντων VBL η Protergia προμηθεύει 1 Τεραβατώρα ηλεκτρισμού, ποσότητα που έχει σχεδόν δεκαπλασιαστεί σε ορίζοντα δεκαμήνου. To VBL είναι ένα «πακέτο» προσφοράς ενέργειας σε σταθερές τιμές σε διμερή βάση που καλύπτει πλήρως το προφίλ της ζήτησης των πελατών, τόσο με πράσινη ενέργεια όσο και με ενέργεια από θερμικές μονάδες. Η στόχευση πλέον υπερβαίνει τα ελληνικά σύνορα, με αγορά προτεραιότητας αυτή της Ιταλίας, με το βλέμμα στις συνέργειες που προκύπτουν από το χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ 3,7 GW που αναπτύσσει η Metlen στη γειτονική χώρα.

Η διάρκεια των VBL προϊόντων -που στοχεύουν στην παροχή ενέργειας με ανταγωνιστικούς όρους σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα- κυμαίνεται μεταξύ ενός και πέντε ετών και οι τιμές τους είναι αποσυνδεδεμένες από τις διακυμάνσεις της χονδρεμπορικής αγοράς, καθώς διαμορφώνονται με βάση την αντιστάθμιση κινδύνου (hedging) που κάνει η Metlen, στην εξεύρεση ανταγωνιστικών πηγών ενέργειας στη γειτονιά της Ελλάδας και κυρίως στην ενεργή διαχείριση της ευέλικτης παραγωγής των θερμικών σταθμών και της στοχαστικής παραγωγής των ΑΠΕ. Την ίδια στιγμή, πρόκειται για προϊόν που μπορεί να προσαρμοστεί στο προφίλ του κάθε εταιρικού πελάτη, αν δηλαδή επιθυμεί να καλύπτει ένα μέρος των ενεργειακών του αναγκών σε σταθερές τιμές ή το σύνολο αυτών, ενώ ευελιξία υπάρχει και αναφορικά με τη διάρκεια του προϊόντος. Στόχος της Metlen είναι να επεκταθεί εκτός συνόρων ως καθετοποιημένη εταιρεία παροχής ενέργειας και ολοκληρωμένων λύσεων σε εμπορικούς, επαγγελματικούς και βιομηχανικούς καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμη